Avatar billede per2edb Praktikant
22. december 2009 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdater en form fra en Combo Box

Jeg har før spurgt om dette men omdefiner spørgsmålet:

På en form ligger: Forms![Produkt]![FirmaId]
FirmaId skal opdateres fra en Combo box
Her finder jeg FirmaId således:

Private Sub FirmaNavn_Boks_AfterUpdate()
    Dim rs As Object
    Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[FirmaId] = " & Str(Nz(Me![FirmaNavn_Boks], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
    Me.Refresh
End Sub

Hvordan får jeg den valgte FirmaId over på formens FirmaId således at formens tabel FirmaData opdateres.
Avatar billede mugs Novice
22. december 2009 - 19:26 #1
Hvis du mener det er en ny record, er det ikke nok men en refresh, der skal en Requery til. Refresh opdaterer ku eksisterende poster.

Men hvis det er en ny post der ikke findes i tabellen, og du indtaster denne i din combo, kan du bruge combo'ens NotInList hændelse således:

Private Sub felt1_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
DoCmd.SetWarnings False
Response = acDataErrContinue
prompt = "Denne type findes ikke i listen, ønsker du at oprette den?"
If MsgBox(prompt, vbYesNo, "Typen findes ikke!") = vbYes Then
DoCmd.RunSQL "INSERT into TABELNAVN (FELTNAVN) VALUES ('" & NewData & "')"
Response = acDataErrAdded
End If
DoCmd.SetWarnings True
End Sub
Avatar billede per2edb Praktikant
22. december 2009 - 19:53 #2
Jeg har to tabeller med FirmaId som nøgle.
Den ene med firmanavne, den ligger i combo Boxen, og den anden ligger på formen med Firmadata.
Jeg indtaster intet. Jeg vælger blot firmanavn fra combo boxen og ønsker så formens firmadata vist
Avatar billede mugs Novice
22. december 2009 - 20:13 #3
Kan du sende din db som en .zip fil i en version tidligere end 2007 til:

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede per2edb Praktikant
22. december 2009 - 20:35 #4
Desværre har jeg "kun" 2007
Men det må da kunne klares her - kan i hjælpe
Avatar billede mugs Novice
22. december 2009 - 20:42 #5
Jeg har mange gange fået en bruger til at konvertere en 2007 db til en tidligere version. En sådan funktion må altså være til stede i 2007, men hvor ved jeg af gode grunde ikke.
Avatar billede per2edb Praktikant
22. december 2009 - 22:41 #6
Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede per2edb Praktikant
26. december 2009 - 17:41 #7
jeg lukker og prøver igen
Avatar billede per2edb Praktikant
26. december 2009 - 17:41 #8
x