Avatar billede Boenne65 Nybegynder
19. december 2009 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopiere ved klik og sætte ind i en ny form

Jeg har en Form som viser datoerne for indeværende måned..
Når man klikker på en dato er det hensigten at der skal åbnes en anden form - Denne form indeholder nogle felter hvor et af felterne hedder "Dato".. Feltet Dato skal så automatisk tildeles værdien fra feltet "Mandag" fra forrige form..

Jeg har lænet mig op ad denne fra http://www.eksperten.dk/spm/605240 men er kørt sur i det..
Jeg har foreløbig følgende kode som gør nogenlunde som jeg vil have det.. bortset fra at jeg får en meddelelse om "at ingen af felterne passer sammen i forhold til det som befinder sig i udklipsholder, og om jeg vil indsætte efter tabulatorindexet". Svarer jeg ja.. fylder den hele formens felter op med fortløbende datoer..

Feltet jeg skal have kopieret hedder "Mandag" og feltet det skal skal over i hedder Dato..

Den kode jeg har er:
Public Sub Mandag_Click()

DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdCopy
DoCmd.OpenForm "Kalenderform"
DoCmd.GoToRecord acForm, "Kalenderform", acNewRec
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdPaste

End Sub

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 23:16 #1
Du kopierer jo hele posten. Men det er jo kun feltet Mandag du vil have med over i Kalenderform. Flg er ikke afprøvet:

Dim VARa as date
VARa = Me.Mandag
DoCmd.OpenForm "Kalenderform"
DoCmd.GoToRecord acForm, "Kalenderform", acNewRec
[Forms]![Kalenderform]![Dato]= VARa
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
19. december 2009 - 23:17 #2
Jeg prøver lige
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
19. december 2009 - 23:20 #3
Den sad lige i skabet :-) Tusind tak for hjælpen :-)
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 23:22 #4
Selv tak og tak for point :o)