Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 04:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forskelle mellem konfigurationer mellem to webhoteller

Hej

Jeg har et upload script som jeg bare ikke kan få til at virke på et webhotel, men virker uden problemer på et andet webhotel. Så det er ikke scriptet som der er fejl i.

Jeg ved ikke meget om konfiguration af webserveren, så jeg tænkte om der var nogen som kunne fortælle om mit problem skyldes en forskel i hvordan de to webhoteller er konfigureret?

Problemet er at når jeg bruger uploadscriptet på denne side:
http://www.tstkarateskole.dk/example/index.php

Så kan den ikke uploade filerne. Jeg ved (ved tests) at den ikke får fat i selve upload scriptet.

Uden at ændre noget i scriptet uploaded jeg alle filer til en anden server så virker det.
Scriptet til den anden server ligger her
http://www.tstkarate.dk/example/index.php

Jeg har lavet så man kan se konfigurationen på det to setups

a: http://www.tstkarateskole.dk/Admin/Test/phpinfo.php (virker ikke)
b: http://www.tstkarate.dk/Admin/Test/phpinfo.php (virker)

Er der nogen kan kan sige om det kan skyldes noget i opsætningen, som gør at det ene hotel behandler scriptet anderledes end det andet hotel?
Avatar billede Six Nybegynder
19. december 2009 - 07:16 #1
Det hotel der ikke virker, tillader kun at du oploader max 6mb af gangen. Det der virker, tillader 12mb. Jeg kan så ikke svare dig på om det er problemet, da jeg ikke ved hvor stor din fil er ;D
Avatar billede Six Nybegynder
19. december 2009 - 07:20 #2
Ok, det ser ikke ud til at være problemet. Kan du sige hvad scriptet hedder og hvor man kan se noget kode/dokumentation på det ? :)
Avatar billede justrace Novice
19. december 2009 - 09:39 #3
Hvem er udbyderen?

Og er det tilladt at køre aktivt indhold?
Det kan være det bare skal slås til.
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 10:27 #4
Jeg forsøger kun at upload små billede filer så det er ikke filstørrelsen der er problemet

Mht koden så er dette scriptet som man kommer ind på når man går ind på ovenstående links

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Uploadify Example Script</title>
<link href="/example/css/default.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="/example/css/uploadify.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" src="scripts/jquery-1.3.2.js"></script>
<script type="text/javascript" src="scripts/swfobject.js"></script>
<script type="text/javascript" src="scripts/jquery.uploadify.v2.1.0.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
    $("#uploadify").uploadify({
        'uploader'      : 'scripts/uploadify.swf',
        'script'        : 'scripts/uploadify.php',
        'cancelImg'      : 'cancel.png',
        'folder'        : 'uploads/',
        'queueID'        : 'fileQueue',
        'auto'          : true,
        'multi'          : true,
        'fileDesc'        : 'Image files',
        'fileExt'        : '*.jpg'
    });
</script>
</head>

<body>
<div id="fileQueue"></div>
<input type="file" name="uploadify" id="uploadify" />
<p><a href="java script:jQuery('#uploadify').uploadifyClearQueue()">Cancel All Uploads</a></p>

</body>
</html>

---------------------------------------

Det fil som hedder uploadify.php, som er scriptet som tager imod filerne består af følgende:

<?php
if (!empty($_FILES))
{
  $tempFile = $_FILES['Filedata']['tmp_name'];
  $targetPath = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/example/uploads/';
  $targetFile =  str_replace('//','/',$targetPath) . $_FILES['Filedata']['name'];

  move_uploaded_file($tempFile,$targetFile);
}

?>
Avatar billede justrace Novice
19. december 2009 - 10:31 #5
Det hjælper jo ikke noget når kørsel af scripts ikke er aktiveret på serveren. :)
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 10:31 #6
Jeg har på upload biblioteket sat permissions til 777 dvs. både owner, group og public har read, write, execute rettigheder

Der hvor det ikke virker er ved udbyderen webdomain.dk og der hvor det virker er hos one.com
Avatar billede justrace Novice
19. december 2009 - 10:43 #7
Du kan sætte alle de fil-rettigheder du vil, men det hjælper ikke på at serveren ikke enten understøtter det, eller det bare ikke er slået til.
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 11:27 #8
Hvordan skal jeg kunne se om aktivt scripts er aktiveret? Kan du se det ud fra phpinfo
http://www.tstkarateskole.dk/Admin/Test/phpinfo.php

eller skal jeg kontakte min udbyder og spørge?
For det er vel ikke noget jeg selv kan ændre på vel?
Avatar billede justrace Novice
19. december 2009 - 11:35 #9
Det skrev jeg jo tidligere at der stod i PHP-info. :)

Ja du skal sikkert have fat i admin.
Kender ikke deres webinterface til deres brugere, og om det er noget der kan klares derfra.
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 11:55 #10
Ok. Jeg prøver at kontakte min udbyder.

Tak for at du fik identificeret problemet. Kan du ikke smide et indlæg som et svar så jeg kan give dig pointene
Avatar billede justrace Novice
19. december 2009 - 12:05 #11
Helt fint.

Så må du bare håbe admin kan eller vil gøre det. :)
Avatar billede Six Nybegynder
20. december 2009 - 00:51 #12
Justrace - hvilken indstilling er det i phpfilen der gør at han ikke må køre scripts ? :)
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
21. december 2009 - 13:22 #13
Det viste sig at webhotellet ikke tillader brug af flashupload.

Her er deres svar:
-----------------------------------------
Vi har ikke mulighed at bruge flashupload, da flash har en indbygget fejl.. at den ikke melder korrekt EOF/End of file.. hvis vi slå fra at den skal tjekke for det(PHP) så åbner vi for et sikkerhedshul i mange CMS systmer.

Så brug et rent PHPupload script.
--------------------------------------