Avatar billede Hecro Nybegynder
18. december 2009 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Batch fjern _ i mappe navne

Hejsa,

Jeg har sådanset bare et rimeligt simpelt spørgsmål.
Jeg har en mappe med x-antal undermapper. Disse undermapper hedder noget, men istedet for mellemrum er der _. Hvordan bytter man _ ud med mellemrum i en batch fil?
Avatar billede Hecro Nybegynder
18. december 2009 - 15:05 #1
Udover det vil jeg gerne automatisk fjerne de første 11 karaktere af mappe-navnet.
Avatar billede thov Forsker
18. december 2009 - 15:15 #2
Avatar billede Hecro Nybegynder
18. december 2009 - 15:17 #3
Tak for svaret thov, men jeg vil jo gerne kunne inkludere det i et .bat script så jeg har det samlet.
Avatar billede Hecro Nybegynder
18. december 2009 - 18:59 #4
Så fik jeg kodet mig ud af med hjælp af utallige google sider - her er koden:

setLocal EnableDelayedExpansion

pushd X:\
for /f "tokens=* delims= " %%a in ('dir /b/ad') do (
set x=%%a
set y=!x:_=" "!
ren !x! !y!
)
::==
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2009 - 02:29 #5
Du kunne lave en noget mere læselig kode ved at bruge VBS.

Og så mange Windows 95 og NT 4.0 er der heller ikke tilbage (det er de Windows versioner som ikke understøtter VBS !).