Avatar billede michaeljuul Nybegynder
15. december 2009 - 22:56 Der er 7 kommentarer

Omregning af frekvens til omdrejninger ?

Jeg har en drejebænk med en frekvensomformer på. Den viser frekvens i et display. Frekvensen går fra 0 op til 1240.

Så er det jeg gerne vil regne ud hvor mange omdrejninger drejebænken køre med ved f.eks 783 frekvens.

Hvad skal der bruges af oplysninger for at man kan regne det ud?
Avatar billede sveegaard Nybegynder
15. december 2009 - 23:08 #1
Så vidt jeg kan forstå på dit spørgsmål, så skal du ikke omregne. En frekvens hvad angår rotation er lig med omdrejninger pr. tidsinterval, som i dette tilfælde ser ud til at være pr. minut.
Avatar billede sveegaard Nybegynder
15. december 2009 - 23:09 #2
Men er det frekvensen af den spænding/strøm den kører på, så er det vist en anden sag :)
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
15. december 2009 - 23:23 #3
Jeg vil gerne finde ud af hvor mange modrejninger bænken køre med pr minut, ved en given frekvens på f.eks 783 eller 1240.

Hjælper det dig?
Avatar billede nickwan Nybegynder
16. december 2009 - 12:33 #4
altså en frekvens er vel det samme som Hz, så hvilket vil sige at den gentager sig selv regelmæssigt mellem 0 og 1240 gange i sekundet, så hvis frekvensen (Hz) er 783 må det være 783(hz) x 60(sek) = 46980(pr. min),
og lige ledes hvis det er 1240 er det
1240(Hz) x 60(sec) = 74400(pr. min) :)

håber det var svar nok på dit spørgsmål? :)
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
16. december 2009 - 14:21 #5
Det håber jeg ikke er rigtig Nickwan.

En god trædrejebænk har normal omdrejninger mellem 0 . 4000 pr/min
Avatar billede nickwan Nybegynder
16. december 2009 - 15:20 #6
okay det må du undskylde så :) held og lykke med at finde svaret:)
Avatar billede sveegaard Nybegynder
23. januar 2010 - 00:12 #7
Hvis det er standard, at trædrejebænkes omdrejningshastigheder er givet i omdrejninger pr. minut, så er din frekvens = omdrejninger pr. min.