Avatar billede pedro11 Nybegynder
11. december 2009 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Diskplads ved snapshot-makro

Jeg har en masse rapporter som jeg havde tænkt mig udskrevet ved hjælp af en makro; Eks. på en hanlding i makroen; Handling = "SkrivTil", Objekttype = Rapport, Objektnavn= Tabel_1_A, Outputformat= Snapshot Format, Output fil= C:\Mine_rapp , men jeg får fejlen "Ikke tilstrækkelig diskplads til midlertidige arbejdsfiler, tøm papirkurv eller slet unødvendige file". Der burde være plads nok, så hvordan får mere "diskplads" til at køre makroen?
Avatar billede mugs Novice
11. december 2009 - 10:19 #1
Prøv at udskrive dem med VBA-kode:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, "", "", acNormal

Det er ikke første gang, at store  og kokmplekse makroer gør db ustabil.
Avatar billede pedro11 Nybegynder
11. december 2009 - 11:46 #2
Hmm, jatak, men så meget er jeg ikke inde i VBA, hvor sætter jeg koden ind?
Avatar billede mugs Novice
11. december 2009 - 13:22 #3
Prøv i en kommandokknap i hændelsen VedClick
Avatar billede pedro11 Nybegynder
11. december 2009 - 14:19 #4
Det tror jeg ville virke, men jeg får en "Invalid Procdure" i 1. linie "Private Sub cmdUdskriv_Click()", men hvis jeg benytter en gl./tidligere database funker det, men hvis jeg så åbner min nuværende database samtidig får jeg samme fejl i den gamle (også selvom jeg lukker begge ned og starter den gamle op i igen).
Avatar billede mugs Novice
11. december 2009 - 14:29 #5
Hmmm - Lyder mystisk. Tyder på en fejl i selve programmet.

Prøv evt. at lave en makro. Konverter den til VBA i menuen Funktioner > Makro. Kopier koden fra modulet ind i din kommandoknap og se hvad der sker.

Hvilken Acces version bruger du? Prøv evt. at zippe din db og send den til:

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede pedro11 Nybegynder
14. december 2009 - 08:09 #6
Ja, jeg har allerede forsøgt med funktionen kopier makro til vba-kode, men når jeg så kørte koden så vil den have et makro-navn? Jeg har sendt den zippede db til dig (den indeholder ikke fortrolige oplysninger eller cpr-numre og jeg lægger i forvejen via excell disse data frit tilgængelig ud på nettet, men du må alligevel gerne være lidt diskret med dem). På forhånd tak.
Avatar billede pedro11 Nybegynder
14. december 2009 - 08:38 #7
Ok, glemte at nævne at det er access vers. 2003. Ved konvertering får jeg denne; "Function Udskr_snapshot_test() On Error GoTo Udskr_snapshot_test_Err
    Docmd.OutputTo acReport, "Tabel_afd_C", "SnapshotFormat(*.snp)", "C:\", False, "", 0
Udskr_snapshot_test_Exit:
    Exit Function
Udskr_snapshot_test_Err:
    MsgBox Error$
    Resume Udskr_snapshot_test_Exit
End Function

Men den går i fejl på første linie; invalid procedure call or argument (error 5), An argument probably exceeds the range of permitted values. For example, the Sin function can only accept values within a certain range. Positive arguments less than 2,147,483,648 are accepted, while 2,147,483,648 generates this error.
Check the ranges permitted for arguments.

This error can also occur if an attempt is made to call a procedure that isn't valid on the current platform. For example, some procedures may only be valid for Microsoft Windows, or for the Macintosh, and so on.
Check platform-specific information about the procedure.
Avatar billede pedro11 Nybegynder
15. december 2009 - 09:11 #8
Det var mine rettigheder der var problemet, så nu virker makroerne, men jeg vil benytte dit udemærkede forslag med vba-koder og knapper.