Avatar billede glenn007 Nybegynder
10. december 2009 - 14:36 Der er 1 løsning

bitmap billede vises ikke korrekt

hejsa,

har lavet en pixel converter funktion, jeg tager alle de pixel som ikke er feks hvid og laver dem sorte...  og det virker, men af en eller anden grund kan jeg ikke se billedet efter jeg har gemt det... det er som om der mangler bitmap informationer når det gemmes,

er der en der vil se dette igennem og se om jeg gemmer bitmap´en forkert.

  public static Bitmap NonWhitetoBlack(Bitmap source)
        {

            Bitmap bm = new Bitmap(source.Width, source.Height);

            for (int y = 0; y < bm.Height; y++)
            {

                for (int x = 0; x < bm.Width; x++)
                {

                    Color c = source.GetPixel(x, y);
                    if (c == Color.FromArgb(192, 192, 192))
                    {
                    }
                    else { bm.SetPixel(x, y, Color.FromArgb(0, 0, 0)); }

                }

            Bitmap thisbitmap = bm;
            string savePath = "C://rediger/temp/bw_image.bmp";
            using (FileStream dstream = new FileStream(savePath, FileMode.Create))
            {
                try
                {
                    thisbitmap.Save(dstream, ImageFormat.Bmp);
                    dstream.Close();
                }
                catch (Exception err)
                { MessageBox.Show("" + err); }
            }

            return bm;

        }
Avatar billede glenn007 Nybegynder
10. december 2009 - 16:58 #1
okey har nu fundet ud af at det er fordi den gemme den transperrant. skal så sætte alpha channel til 255 i Set pixel. lukker og slukker :)