Avatar billede nugga Nybegynder
06. december 2009 - 20:00 Der er 2 kommentarer

indhold og php.

Vis i kigger på foreksempel topdata.dk, vil i se at der står
?product=6575 efter alle hans pc'er.
Så vidt jeg ved er det når den henter indholdet fra en database?
Kan nogen forklare mig hvordan man gør det i php, og hvordan man gemmer en side på den måde i en database.

Undskyld det hurtige spørgsmål, jeg skrev en lang forklaring, men den gav en error da jeg trykkede opret.
Avatar billede JonAxel Nybegynder
06. december 2009 - 22:32 #1
Jeg har gjort det før, og det er egentligt nemt nok.
Hvis du bare skal have det fuldstændig simpelt efter din fil (FX index.php?vis=eksempel)

så gør du således:
<?php
if($_GET[vis] == "eksempel"){
// her er den del af siden. :)
}
?>
Avatar billede JonAxel Nybegynder
17. december 2009 - 18:54 #2
Jeg så lige tilbage på dette indlæg, og så at jeg lavede en fejl..
Skal du have siden til at stå alene bliver det til
<?php
if($_GET[vis] == ""){
// her er den del af siden. :)
}
if($_GET[vis] == "ekspempel"){
// her er den del af siden. :)
}
?>

Det får det til at splitte det op i to "forskellige sider"..
Hvis du kun sætter
if($_GET[vis] == "ekspempel"){
// her er den del af siden. :)
}
kommer det til at stå ved siden af din det der står i din index.