Avatar billede kevinwagner Nybegynder
03. december 2009 - 19:18 Der er 3 kommentarer

IBM - T41p

Hey, der er en idiot som har lavet bios/opstarts-password på min pc! Nogen med en god ide til a fjerne sådan noget? For kan ikk koden! Så ved ikk om det er muligt a clear cmos, som på en stationær? Eller skal sådan noget være besværligt?

- håber der er nogle med nogle gode ideer!
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 19:32 #1
det er ganske let at fjerne
tag strømstikket ud af pc
tag siden af pc
tag batteriet ud af pc det er det runde på størrelse med en 1 krone i et par minutter eller 5

sæt batteriet i + sæt strømstikket i igen og start op og gå i bios lav indstillinger og save det var det.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. december 2009 - 19:51 #2
Fandt følgende tip du kan prøve (på eget ansvar).

How to Reset an IBM ThinkPad Power On Password Using Hardware

If you cannot boot the ThinkPad, you will have to reset the IBM ThinkPad password via hardware.

If only the power-on password is set, do the following to remove the power-on password.

  1. Power off the computer
  2. Remove the DIMM cover on the bottom side of the computer.
  3. Short-circuit the two password pads or put a jumper on the contacts to short the circuit.
  4. Under the short-circuit condition, power on the computer and wait until the POST ends. After the POST ends, the password prompt does not appear. The power-on password is removed.
  5. Reinstall the DIMM cover.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 07:42 #3
ok det er en bærbar