Avatar billede flope Nybegynder
03. december 2009 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "enkelt" stykke kode

Hej eksperter.

Jeg sidder og bøvler med at få lavet en menu, hvor der sker farveændringer, når et af links'ne er aktive.

Jeg har prøvet en masse tutorials med javascript og css, men det virker ikke fordi at jeg bruger en masterpage. Jeg bliver nødt til at have lavet et lille stykke kode i asp til det.

Mit forslag til koden er en load-event som requester querystrengen og hvis den er lig "default.aspx" så skal ID'en til den tilhørende <a> laves om til "current"

Håber at der er nogle derude som har et forslag til en syntax. Jeg er virkelig på bar bund, og kan intet finde om det på nettet

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2009 - 20:20 #1
css kan i hvert fald ikke løse det medmindre du skifter til frames - javascript burde kunne gøre det men det er langt fra den bedste løsning. Og det skyldes ikke at du benytter en masterpage - sådan er teknologien.

derfor skal det løses vha script, præcis hvordan afhænger af mange ting - men her et lille pseudo-kode eksempel;

if (Request.Querystring("page") == "xxx")
{
  linkcontrol.CssClass = "activelink";
}
Avatar billede flope Nybegynder
11. december 2009 - 12:42 #2
Hej.
Tak for dit svar - dog kunne jeg ikke få det til at virke på denne måde.

Istedet har jeg brugt ajax, så den ikke loader min side, og derved virkede javascriptet.
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2009 - 17:58 #3
i så fald håber jeg at du er ligeglad med indeksering på søgemaskiner.