Avatar billede filia Juniormester
03. december 2009 - 03:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne ramme om swf i Firefox?

Er der mon nogen mulighed for at forhindre, at Firefox viser en lille stiplet ramme rundt om en Flash/swf-fil, når den aktiveres?

Jeg har lagt en transparent swf på en hjemmeside, men når der klikkes på den for at få den i gang, kommer den stiplede ramme frem, og det ødelægger desværre en del af idéen i, at animationen er transparent og man derfor kun ser selve objekterne og ikke nogen baggrund.

Internet Explorer gør det ikke, der fungerer det som det skal uden ramme.
Så det må jo være teknisk muligt at få den væk, er der ikke et CSS-fif eller sådan noget lignende?

img {border: 0;} virker jo kun på billeder og ikke på swf.

?:-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. december 2009 - 03:15 #1
Hej..

kan du ikke ligge et link til din Swf fil ?
Avatar billede filia Juniormester
03. december 2009 - 05:20 #2
Jo, jeg har lagt den her:
http://www.gribkarpen.dk/2009_GK/A_gall_ny_nydiv_form_d.html

Som du kan se, er jeg ved at lære CSS. Jeg ser min underviser på fredag, men det her med den stiplede ramme i Firefox kan hun ikke knække, og det hører da heller ikke til det almindelige.
Men nogle gange kan svagheder i en browser omgås på snedig vis, så det håber jeg, måske kunne være tilfældet med denne.
:-)
Avatar billede filia Juniormester
03. december 2009 - 05:21 #3
Det drejer sig om sneglene nederst. Der skal klikkes på en af dem.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. december 2009 - 07:02 #4
ok og det er den sorte firekant uden om du mener ?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 07:27 #5
Følgende CSS fikser det:

object:active, div:active
{
outline: none;
}

object:focus, div:focus
{
-moz-outline-style: none;
}

Desuden så spærret sneglene (i Firefox) for Submit knappen i kommentarformularen. Enten må du finde et workaround, flytte kommentarformularen, eller lave det i Javascript i stedet, hvilket ikke skulle være så svært.
Avatar billede flope Nybegynder
03. december 2009 - 09:02 #6
Prøv at fjerne en af dine <objects> så du kun har en
- Det skulle klare det
Avatar billede filia Juniormester
03. december 2009 - 09:03 #7
Wow! Lige hvad jeg ønskede mig, tak skal du have!

Læg et svar, så jeg kan give dig point!

Tak for kommentaren om Safari - men det hele er kun for at studere CSS indtil videre, og sneglene var for at prøve z-index mv.

:-))
Avatar billede filia Juniormester
03. december 2009 - 09:21 #8
Jeg har lige prøvet at fjerne hhv. begge </objects> nederst i kildekoden til swf. Den i if kan åbenbart godt undværes, den anden kan ikke. Men rammen bliver stående.
Men tak for forslaget alligevel!
:-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 15:31 #9
Selv tak :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. december 2009 - 23:32 #10
Hvad er løsningen ???
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 00:16 #11
Som i #5:

object:active, div:active
{
outline: none;
}

object:focus, div:focus
{
-moz-outline-style: none;
}