Avatar billede vakseviggo Nybegynder
16. juli 2001 - 00:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

icon og noget tekst på en BUTTON CONTROL...

I ren Win32 API kode.

Nebula >> havde du et kørende eksempel til mig også ??

Avatar billede frock Nybegynder
16. juli 2001 - 00:31 #1
250 point - så kræver det vel også en ordentligt forklaring?!??

Der er vidst kun en, der ved hvad det her drejer sig om (ok 2, inkl. spørgeren).
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
16. juli 2001 - 00:36 #2
Vil gerne vide hvordan det gøres ordentligt.
Derfor de mange points.
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
16. juli 2001 - 00:37 #3
Altså:  hvordan laver man en BUTTON CONTROL i REN WIN 32 API som både indeholder 1 ICON og noget TEKST...??

Avatar billede vakseviggo Nybegynder
16. juli 2001 - 00:39 #4
Altså BEGGE dele..
Avatar billede mickni33 Nybegynder
16. juli 2001 - 09:31 #5
lav et billede i feks photoshop som indeholdernoget text det er nok det nemmeste. ved ikke hvordan man koder...det må være noget for borrisholt
Avatar billede nebula Nybegynder
17. juli 2001 - 21:18 #6
til vakseviggo: Hmmm, nej jeg har ikke lige et kørende eksemple liggende, men kan da lave det. Men sig lige mig først hvor meget kode du rent faktisk skal bruge? Altså - hvor meget kender du til win32? Skal jeg vise alt fra hvordan man henter bitmap billeder ind til visning af fonte? Og du vil vel ha billeder loaded ind med en maske så baggrunden på disse bliver gennemsigtige?

(Og hvorfor så tegne noget i photopshop man kan kode? Photoshop er en ret dyr fornøjelse for at tegne et par ikoner) :-)
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
17. juli 2001 - 21:46 #7
Jeg kender da lidt til Win32 men ikke overdrevet meget...    Man lærer jo lidt hele tiden.

Jeg vil bare gerne kunne lave en knap med tekst og icon. Knappen skal have den traditionelle lys/skygge på.

Lav hvad du orker og hvad du føler er nødvendigt for at jeg kan lave de knapper. =)
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 00:03 #8
Okay jeg har lavet hvad jeg orker. Hvis du har et sted jeg kan emaile/uploade det kan du få hele projektet. Det ligger som et VC++6.0 projekt og indeholder 2 knapper (indeholde makefile og billederne brugt).

Avatar billede vakseviggo Nybegynder
18. juli 2001 - 07:14 #9
nebula >> tak skal du have! =)

min email :  mango2k@worldonline.dk
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
19. juli 2001 - 07:11 #10
nebula >> det virker perfekt !!!        =)

bare lige 2 hurtige spørgsmål...:

1. Kan det lade sig gøre at bruge iconer istedet  for bitmaps ??
2. Kan en knap eller et område som en knap lyse mere op hvis at musen er over det felt ??

Avatar billede nebula Nybegynder
19. juli 2001 - 20:06 #11
1. Ja, tilføj blot dine ikoner i en resource fil og load dem til hdcMem(2).
2. Nej, ikke som ownerdrawn knap. Problemet er at din ownerdrawn knap har samme egenskaber som win32 BUTTON - hvilket ikke understøtter noget \"onMouseOver\". Det du skal gøre for at få sådan en egenskab, er at oprette et childwindow, med en tilhørende (Child)WndProc - men vær advaret - denne løsning kræver en masse arbejde da man ikke har ownerdrawn knappens \"focus\" og \"selected\" egenskaber (Dem skal man selv finde en måde at implementere på, f.eks. via WM_MOUSEMOVE).
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
19. juli 2001 - 20:56 #12
Okay..    =)
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
19. juli 2001 - 21:07 #13
.
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
20. juli 2001 - 07:15 #14
nebula >> gider ikke lige at lave noget lala tekst som et svar så jeg kan give dig de points her.. ??    =)
Avatar billede nebula Nybegynder
22. juli 2001 - 00:21 #15
så pyt da :-)
Avatar billede vakseviggo Nybegynder
22. juli 2001 - 03:47 #16
=)