Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2009 - 13:03 Der er 4 kommentarer

CCS i Joomla på en enkelt artikel?

Jeg har en hjemmeside, hvor indholdet er opstillet i blogformat. Den første og øverste artikel på forsiden er altid den samme ( en slags introduktion). Jeg har sat den som publiceret i 2013, og datoen skjult. Ja, måske lidt besynderligt, men det virker i hvert fald.

Men jeg vil gerne have at denne artikel får anden baggrundsfarve end de andre artikler. Hvordan kan jeg gøre det? Altså at jeg overskriver den normale contentpaneopen-class, som jeg har lavet på alle de øvrige artikler.

Og kan det gøres helt uden php-programmering?

/Rune
Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2009 - 13:20 #1
Man kunne evt. oprette artiklen i en særskilt-kategori, som kun indeholder denne artikel. Jeg ved ikke om det hjælper? Altså css på alle artikler fra en bestemt kategori.

/Rune
Avatar billede hoeks Nybegynder
04. december 2009 - 11:15 #2
Det er hurtigt klaret - også uden brug af PHP.
Du skal ind og kigge på hvilken div klasse din første artikel har. Jeg ved fra tidligere opgave, at denne "leading article" har en speciel klasse i forhold til de andre "intro articles".

Hop således til siden med dine blogindlæg og find den div, der omkredser dit leading blogindlæg. Find ud af hvilken class denne div  får sin information fra. Derefter skal du ned i din CSS for dit respektive template og finde denne klasse (hvis den ikke findes, så opret den). Heri skal så blot tilføje:

background-color: #whatever;

Håber det hjalp!
Avatar billede hoeks Nybegynder
04. december 2009 - 11:16 #3
Hvis denne artikel altid er den samme er en anden løsning også bare at lave et css-hack på den ene artikel.
Eks ved at tilføje en div omkring hele artiklen, på denne måde:

<div style="background-color: #whatever">

din artikel her

</div>
Avatar billede runskee Nybegynder
07. december 2009 - 11:59 #4
Jeg har prøvet med firebug og jeg kan altså ikke se, at den har en speciel div klasse.

Dit andet foreslag har jeg ikke prøvet, men tænker at baggrundsfarven ikke indbefatter padding? Altså at jeg får en ramme i rammen?

Anyway, så er jeg foreløbig gået væk fra at style den, så jeg tror jeg lader den ligge lidt.

Men jeg fandt i øvrigt også en anden interessant måde at gøre det på, hvis der er andre som står med samme problem: http://personal-stuff.davidtraves.com/blog/43-joomla/52-wrap-articles-in-div-tags-instead-of-tables-and-customize-the-look-of-article-and-blog-category-with.html