Avatar billede berit66 Praktikant
20. november 2009 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

brevflet emails med data fra både hovedformular og underformular

Hej Eksperter

Jeg har som man kan læse af overskriften en database, hvor jeg skal bruge både data fra hoved og underformular til at brevflette til emails (enten fra access eller word)

Underformular (som består af varelinier kan variere fra 1 til .... ja mange!!

Kan dette lade sig gøre, og er der nogen der tør tage udfordringen op.

Med venlig hilsen

Berit66
Avatar billede mugs Novice
20. november 2009 - 16:43 #1
Hvorfor ikke blot lave en rapport og sende den som en vedhæftet fil?

Jeg har i tidernes morgen lavet en artikel der viser hvordan. Det er ikke nødvendigt at blande word ind i projektet.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2009 - 17:00 #2
berit66> Prøv at se sp. 684983 - blev løst via VBA, men uden for Eksperten - så det kan lade sig gøre.
Avatar billede berit66 Praktikant
20. november 2009 - 17:06 #3
Hej Mugs

Det ville selvfølgelig være en god løsning. Jeg har bare ikke fantasi til at se hvordan, der skal jo brevflettes (emailflettes ;-))til mange modtagere, hvor der er nogle faste oplysninger fra hoved formularen, så som lev. nr. og navn og så nogle oplysninger fra underformularen som varierer i antal poster (varelinier)

Det er faktisk helt alm. brevfletning jeg er ude efter, hvor jeg så også bare skal bruge nogle opl. fra underformular.

Hilsen Berit
Avatar billede mugs Novice
20. november 2009 - 17:21 #4
Det er ike noget problem. Se dette eksempel:

Private Sub Kommandoknap2_Click()
Dim VARemail As String
VARemail = Me.FLDcomboemail
DoCmd.SendObject , "", "", VARemail, "", "", "Hej", "Dette er en prøve", False, ""
End Sub

Der definerer du VARemail til at indeholde tekststrengen fra formularens felt FLDcomboemail. Så er det blot at loope gennem formularens poster og indsætte SendObject sætningen.

Nu skriver du, at du er uden efter en brevfletning. Vil du sende fra Access eller ej? Blot for ikke at spilde min tid.
Avatar billede berit66 Praktikant
20. november 2009 - 18:33 #5
Til Mugs

Jeg er selvfølgelig også interesseret i en Access løsning, hvis den kan gøres simpel, da det er andre brugere, der skal benytte det efter at jeg har lavet det. Jeg forstår desværre ikke rigtig hvad du mener, men måske har du et eksempel?

Til Supertekst.

Jeg er også meget interesseret i at se din løsning. Jeg prøver at sende dig eksempel databasen.

Hilsen Berit
Avatar billede mugs Novice
20. november 2009 - 18:36 #6
Hvis du har dannet rapporten, vil jeg gerne have db tilsendt som en .zip fil
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2009 - 10:40 #7
>Berit66

4 Resultatmails er afsendt af systemet...
Avatar billede berit66 Praktikant
28. december 2009 - 23:08 #8
Jeg lukker spørgsmålet, da jeg har fundet en alternativ løsning.