Avatar billede exitsystem Nybegynder
15. juli 2001 - 16:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret user vha. phpmyadmin??

Ville bar lige kort vide hvordan man opretter en bruger plus et password til en mysql db vha phpmyadmin (er det muligt ??) og hvordan man så tilrettet sin connectDb.php3 fil så den funger!

... burde ikke volde jer eksperter mange problemer 8)
Avatar billede exitsystem Nybegynder
15. juli 2001 - 16:03 #1
Mit udgangspunkt er en user tabel der indeholder 0 users!
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 16:41 #2
For det første skal den bruger du logger på med have grant access. Der ud over skal du selv skrive sætningen i queryboxen.

Der er ikke en desideret funktion i phpmyadmin til det
Avatar billede exitsystem Nybegynder
15. juli 2001 - 17:06 #3
oki men console mode kan jeg fint bruge ... men hvad skriver jeg?
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:12 #4
GRANT ALL PROVILEGES ON database.* TO bruger@host IDENTIFIED BY \'password\'

Så kan bruger gøre alt i hans egen db som hedder database. og hans password er password :)
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:12 #5
ups... du skal lige huske et  ;  til sidst.
Avatar billede exitsystem Nybegynder
15. juli 2001 - 17:18 #6
hvad forstås ved \"bruger@host\" ??
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:23 #7
at han bruger host som server...
hvis der er mysqlserver på samme computer som der er webserver skal der bare stå localhost
Avatar billede exitsystem Nybegynder
15. juli 2001 - 17:23 #8
nice fik det til at funge!!! . .. takker!
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:24 #9
ups, der var en fejl mere sådan skal det være
GRANT ALL PRIVILEGES ON database.* TO bruger@localhost IDENTIFIED BY \'password\'
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:25 #10
hmm, normalt skal man huske: FLUSH PRIVILEGES; før det virker.