Avatar billede mrr1217 Nybegynder
16. november 2009 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til script - Antal og procent rigtige/forkerte svar

Hey, jeg har et script som jeg skal kunne se antal rigtige svar, og procentdelen af indtil nu rigtige svar.

Scriptet:

<html>
<head>

<title>E-learning</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="centralhenrik.css">
</head>
<script language="javascript">

function checkInput(x,y,fId){
if(x*y==document.getElementById(fId).value){
alert('Korrekt godt klaret, fortsæt til næste regnestykke ;)');
}else{
alert('Desværre forkert prøv igen');
}

</script>
<body>
<div align="center">
<h1> E-learning </h1>

<h3> Havde du, ligesom mange andre, problemer i skolen med at gange? <br>
Nu er hjælpen kommet, her er E-learning, med 20 gangestykker og ved at gentage at besvare dem<br>
vil du automatisk blive bedre til at gange</h3>
<h2> Held og lykke </h2>

Hvad er 10 x 10 ?
<input type="text" id="beregning01" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('10','10','beregning01');" />
<br>
Hvad er 20 x 30 ?
<input type="text" id="beregning02" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('20','30','beregning02');" />
<br>
Hvad er 13 x 10 ?
<input type="text" id="beregning03" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('10','13','beregning03');" />
<br>
Hvad er 45 x 60 ?
<input type="text" id="beregning04" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('45','60','beregning04');" />
<br>
Hvad er 14 x 18 ?
<input type="text" id="beregning05" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('14','18','beregning05');" />
<br>
Hvad er 78 x 34 ?
<input type="text" id="beregning06" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('78','34','beregning06');" />
<br>
Hvad er 19 x 56 ?
<input type="text" id="beregning07" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('19','56','beregning07');" />
<br>
Hvad er 34 x 43 ?
<input type="text" id="beregning08" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('34','43','beregning08');" />
<br>
Hvad er 55 x 33 ?
<input type="text" id="beregning09" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('55','33','beregning09');" />
<br>
Hvad er 67 x 11 ?
<input type="text" id="beregning10" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('67','11','beregning10');" />
<br>
Hvad er 89 x 99 ?
<input type="text" id="beregning11" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('89','99','beregning11');" />
<br>
Hvad er 16 x 12 ?
<input type="text" id="beregning12" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('16','12','beregning12');" />
<br>
Hvad er 87 x 74 ?
<input type="text" id="beregning13" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('87','74','beregning13);" />
<br>
Hvad er 26 x 21 ?
<input type="text" id="beregning14" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('26','21','beregning14');" />
<br>
Hvad er 73 x 70 ?
<input type="text" id="beregning15" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('73','70','beregning15');" />
<br>
Hvad er 20 x 66 ?
<input type="text" id="beregning16" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('20','66','beregning16');" />
<br>
Hvad er 24 x 74 ?
<input type="text" id="beregning17" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('24','74','beregning17');" />
<br>
Hvad er 94 x 94 ?
<input type="text" id="beregning018" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('94','94','beregning18');" />
<br>
Hvad er 17 x 17 ?
<input type="text" id="beregning19" />
<input type="submit" value="Klik for svar" name="Check" onclick="checkInput('7','17','beregning19');" />
<br>

</div>
</body>
</html>

På forhånd tak :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. november 2009 - 12:34 #1
det lyder mere som du tænker på javaSCRIPT, og ikke JSP ?  ;)
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
16. november 2009 - 12:39 #2
yeah... Forkert sted, dammit -.-
16. november 2009 - 12:40 #3
Det er ikke helt klart om du vil have antal og procentdel rigtige foerste-svar eller antal og procentdel rigtige af alle svar.  En bruger kan svare flere gange paa et spoergsmaal.  Du har omkring 20 spoergsmaal.  Hvis en bruger faar 12 rigtige foerste gang men ved at proeve tilsammen 100 gange faar han 18 ri8gtigt, vil du saa have 12 (foerste-gangs-)rigtige og 60% eller 18 rigtige og 18%?
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
16. november 2009 - 14:02 #4
Hey, tak fordi du vil hjælpe selvom det er i den forkerte sektion :)

Der er ikke noget med en database, ingen gemte resultater. Kun resultaterne for denne session skal oplyses.

Hvis den regnende f eks. regner de første fire svar rigtigt, så skal hans procent være 100. Hvis han så får det femte forkert, så bliver hans procent "nedsat" til 80 i stedet.

Jeg ved INTET om javascript, og jeg planlægger faktisk heller ikke at lære det endnu, jeg har sådan set bare brug for at få det implementeret, hvis det ikke er til alt for meget besvær :)
16. november 2009 - 17:44 #5
Jeg fik vist ikke stillet spoergsmaalet tydeligt nok:  Naar den regnende regner det foerste spoergsmaal forkert har han 1 spoergsmaal og 0 rigtige og 0 procent rigtige.  Saa opfordrer dit program ham til at proeve igen og dennegang faar han det rigtigt.  Jeg er idet foelgende gaaet ud fra at han saa har to svar og et rigtigt og derfor 50 procent rigtigt.

Udfra den forstaaelse lykkedes det mig at lave funktionen.

(1) Jeg lavede en simpel tabel med tre vaerdier, antal svar, antal rigtige, og procent rigtige (jeg har ikke gjort noget ud af at formgive den.)

(2)  Saa rettede jeg funktionen checkInput til saa den laegger 1 til svar for hvert forsoeg og laegger 1 til rigtige for hver rigtigt og beregner procent hver gang.

(3)  Og for hvert regnestykke rettede jeg kaldet til funktionen til.

Jeg giver koden nedenfor.  For at teste det lavede jeg en hjemmeside, http://christianjorgensen.be/mrr1217.php, som du ogsaa kan bruge til at kontrollere det.

Jeg haaber at det hjaelper.
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
16. november 2009 - 18:15 #6
Wow... Du gør det virkelig 100% når du gør noget ^^

Det er endnu bedre end jeg havde forestillet mig, PERFEKT! Tak for hjælpen :D