Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
05. november 2009 - 19:31 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Google position checker script

Hej!

Jeg har ledt en hel del efterhånden efter et script, der kan returnere et angivet domænes ranking på et angivet søgeord på Google - uden held.

Kender du til et sådant script? Det skal være PHP eller javascript.

På forhånd tak.
Steen
Avatar billede caspersch Nybegynder
05. november 2009 - 20:31 #1
Hej Steen,

Hvis du har mod på selv at udvikle det så læs her:

Du skal løbe Googles resultat liste igennem, og se efter din egen side. Teknisk er det ikke svært, men der er nogle ting du skal være opmærksom på.
Sæt en max. antal request på ex. 10 ved hver søgning - så du max. kigger ned på side 10 af resultat listen.

Den ting, hvis du spammer Google for meget med din bot, kan du risikere at lige at skulle udfylde Captha-bokser, ved hver søgning (og din bot virker ikke). Lav derfor en pause på et par sekunder i mellem hver request...

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Casper Schneider
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
05. november 2009 - 21:35 #2
Hej Casper,

Tak for inputtet - det vil jeg kigge på.

<cite>Sæt en max antal request på ex. 10 ved hver søgning - så du max kigger ned på side 10 af resultatlisten</cite>
=> Mener du at jeg skal begrænse til 10 resultater eller 10 resultater, pause, næste sides 10 resultater m.v. til 10. side er nået?

Det med bot'en - har du nogen anelse om hvor mange kald der skal til for at komme i farezonen? Tænker på om det giver mening at bygge det og lægge det ud på min hjemmeside som en service, hvis det skader mere end det gavner :-)
Steen
Avatar billede caspersch Nybegynder
05. november 2009 - 21:52 #3
Det vil jeg nok ikke anbefale, men på den anden side så findes der ligende service. De tal jeg slynger ud er rent gæt værk, som jeg mener holder sig indenfor tolerancen.
Det skulle helst bare ligne en naturlig søgning jo :-).

Jeg mener du skal begrænse det til at kigge på 10 sider i Google pr. søgning

Med venlig hilsen
Casper Schneider
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
05. november 2009 - 21:58 #4
Hmmm... Jeg tror umiddelbart at jeg lige går i tænkebox og overvejer tiltaget. Ingen grund til at skade sit website unødigt :-)
Smid et svar.
Avatar billede Znak Nybegynder
05. november 2009 - 22:49 #5
Du kan lave et script der læser denne side igennem.

http://www.google.dk/ie?q=søg+her&hl=da&num=100&btnG=Søg
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
05. november 2009 - 23:58 #6
Hej Znak.
Har du input til hvordan jeg får adskilt url'erne fra resultaterne fra de andre links der er på url'en?
Steen
Avatar billede Znak Nybegynder
06. november 2009 - 14:48 #7
Hej Steen

Alle linjer ser således ud

<nobr>1. <a title="Søg grupper her: Vis alle grupper, &amp;quot;&amp;gt;Helse og Sundhed ?&amp;gt; Helse og Sundhed, &amp;quot;&amp;gt;  Spiritualitet/Religion ?&amp;gt; Spiritualitet/Religion, &amp;quot;&amp;gt;Kunst og Kultur ? ..." href=http://www.mandala.dk/search.php4><em>Søg Her</em> - Mandala.dk</a><br></nobr>

Derved skal du bare bruge preg_match_all eller hvad den nu hedder.
Avatar billede caspersch Nybegynder
06. november 2009 - 15:18 #8
Det er en rigtig god løsning, med den specielle URL.

Med venlig hilsen
Casper Schneider
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
07. november 2009 - 09:35 #9
Hej Znak - tak. Har selv haft kigget på kildekoden på en resultatside, for at finde sammenhængen men har tilsyneladende overset den :-) Jeg arbejder videre med det.

Eneste forhold jeg så er lidt usikker på: Vil det skade mit website, hvis min bot er forbi Google for ofte...?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
08. november 2009 - 12:00 #11
=> dkfire: Kender godt disse værktøjer, men det er til et andet formål. Det var som en form for service for brugere på mit website, der hurtigt ville tjekke en placering på et givent søgeord i forhold til et givet domæne uden at skulle benytte programmer - eller smide brugeren væk til google for at se resultatet... :-)

Kan ikke få det til helt at spille. Er den rigtige fremgangsmåde ikke at læse url'en ind i en variabel med funktionen file() ?
$url = file("http://www.google.dk....")
Avatar billede dkfire Nybegynder
08. november 2009 - 13:58 #12
Hvis jeg var Google ville jeg hurtig være MEGET træt af din script.

And file() så skal du bruge file_get_contents().
http://dk2.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
08. november 2009 - 14:32 #13
Det kommer vel an på hvor mange der bruger servicen :-) Indtil videre har vi ikke ret mange besøgende på dette website.

Jeg arbejder videre med tingene og så må vi se om jeg kommer i mål. Kniber lidt med at finde ud af det, men jeg er blevet klogere, så tak for det til jer alle. Undersøger også lige hvad konsekvenserne kan blive af at have funktionen på sitet...

Smid gerne et svar også, dkfire og znak - I har alle bidraget.
Avatar billede dkfire Nybegynder
08. november 2009 - 16:05 #14
Tak for tilbudet men jeg springer let over.

Der var måske mere end bare at bruge google's eget værktøj som jeg forslog. Hvis du, hver gang en bruger ville se hvor du ligger henne, skal søge igennem alle resultater som en google søgning finder, kan det godt tage sin tid inden at din side med resultatet vises. Det bør du lige tage med i overvejelsen.

Og de første ca. 3 måneder efter en ændring af siden vil oftest ikke have nogen effekt på din placering.

Der ud over kan nogle af google's værktøjer jo hjælpe dig til at komme længere frem på listen. Prøv at se om ikke de kan hjælpe dig.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
08. november 2009 - 18:19 #15
dkfire: Helt i orden mht point.

Jeg tror ikke du er helt med på hvad jeg vil. Når en bruger besøger en side omkring f.eks. søgemaskineoptimering, så ville det være relevant at bede brugeren om at indtaste hans domæne og f.eks. 5 vigtige søgeord og på en gang kunne systemet så tjekke hans placering på Google. Så ville han med det samme se om det var relevant at hyre os til at få ham godt placeret eller ej. Det er med andre ord ikke en standardsøgning, der ligger der fast, men en der afhænger af brugerens handling.

Med hensyn til ændring i placering, så behøver der ikke at gå 3 måneder. Vi arbejder meget med SEO og vores sprit nye website fik sine første besøgende fra Google allerede dagen efter launch fra scratch - altså et helt nyt domæne - hvor vi lå nummer 1 ud af 127.000 hits på en god og relevant søgeterm. Og det er ren white hat! Ikke at det skal misforstås som hovski snovski, men det jeg ikke ved om at lave den egentlige programmering, det ved jeg om SEO :-)

Tak for hjælpen alligevel - det har givet nogle spændende tanker, så det er jeg taknemmelig for. Point eller ej :-)
Avatar billede Znak Nybegynder
10. november 2009 - 17:43 #16
Håber du fandt løsningen i enten Webmaster tool eller eget script
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
10. november 2009 - 22:56 #17
Er ikke kommet til den endnu - er blevet lagt ned af akut travlhed, men kigger på det og når i mål før eller siden :-)