Avatar billede dannitn Nybegynder
01. november 2009 - 14:22 Der er 4 kommentarer

BBCodes - Citat funktion / Regular Expressions

Hej eksperter.

Jeg er igang med at udvikle en citat-funktion med bbcodes/regex. Det virker, når jeg skal citere én besked, men hvis jeg citerer en besked, som er citeret fra en anden, vil jeg gerne have alle citerede beskeder samlet i ét. Altså, jeg vil samle parent- og children-citater i én besked.

Det virker, når jeg skal citere én besked. Problemet ligger i, at når jeg citerer en besked, der allerede indeholder en citat, så vil den kun acceptere ét par
""
. De andre udelukkes og vises bare som tekst.

Så hele idéen er, at jeg vil samle alle citaterne i én besked, så der kommer flere og flere bokse, hvis der er flere, der citerer beskederne videre.

Her er min BBCode funktion:

<?php
function bbcode($text){
    $find = array(
    "#\[citat\](.*?)\[/citat\]#is"
    );

    $replace = array(
    "<div style=\"border: 1px solid #000000; background: #F2F2F2;\"><div style=\"padding: 3px;\">\\1</div></div>"
    );

    $text = preg_replace($find,$replace,$text);
    return $text;
}
?>

Det bør også nævnes, at jeg ikke er ekspert hvad angår regex. Jeg har forgæves pillet ved koderne og leget mig frem.
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
01. november 2009 - 14:46 #1
Er heller ikke lige frem den bedste til regex men her er hvad jeg har fundet frem til :)

function bbcode($text){
    $find = array("/\[citat\](.*?)\[\/citat\]/is");

    $replace = array("<div style=\"border: 1px solid #000000; background: #F2F2F2;\"><div style=\"padding: 3px;\">$1</div></div>"
    );
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. november 2009 - 18:47 #2
Hmm - det giver stadig samme effekt. :/
Her er et bedre eksempel:
http://i37.tinypic.com/33kgiuh.png
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
01. november 2009 - 19:03 #3
$find = array("/\[citat\](.*?)\[\/citat\]/i");
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. november 2009 - 19:23 #4
jantzen88: Nu sker der overhovedet intet. Jeg har oplevet med kun /i, at den kun kan tage det, der står på én linje ligeud - men ikke, hvis der er line breaks ved dem.