Avatar billede Holger123 Nybegynder
01. november 2009 - 13:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Menu-div længere end content-div

Hej

Jeg er ved at lave min hjemmeside. Navigation og indhold er i en div. I den div er der to div'er: En til navigation og en til indhold. De to diver skal se ud som om, de er lige høje, sådan at de holder sig inden for "rammen".

Jeg har brugt en simpel template som udgangspunkt. Den var indrettet efter, at indholdet ville fylde mere end links i navigationen. Nu er navigationen længst, og den går ud over rammen, hvori indhold og navigation skal være.

Hvordan gør jeg sådan, at rammens længde bestemmes af navigations-diven i stedet for af content-diven?

Sådan ser koden ud i php-filen:
<div id="bodyblock" align="right">
<div id="l-col">
<?php
require_once('navigation.php');
?>
</div>
<div id="cont">
HER ER INDHOLDET
</div>

Sådan ser det ud i CSS-filen
#bodyblock {
position: relative;
background: #FFFFFF;
width: 950px;
padding: 0;
border-top: 1px;
border-left: 0px;
border-right: 0px;
border-bottom: 0px;
border-style: solid;
border-color: #d7d7d7;
}

#l-col {
float: left;
background: #FFFFFF;
width:300px;
text-align: left;
}

#cont {
width: 649px;
background: #FFFFFF;
border-style: solid;
border-color: #d7d7d7;
border-width:0 0 0 1px;
text-align:left;
}

______________________________
Bodyblock indeholder de to diver. "l-col" er navigation. "Cont" er indhold.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Holger123 Nybegynder
01. november 2009 - 13:42 #1
Her er et billede af websitets nederste venstre hjørne. Her ses problemet.

http://img203.imageshack.us/img203/8722/nederstwebsite.png
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
24. november 2009 - 22:37 #2
Giv #bodyblock den følgende css regel

overflow:auto

Det skulle meget gerne løse problemet.
Hvis du bruger IE6 og det ikke virker, kan det ligeledes være en god idé at bruge zoom:1, men dette er ikke standard, blot en fejl i IE.