Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:28 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kursus i at holde orden i sit script..

Hej.

Er der nogen, der kender et kursus, til at holde orden i sit php dokument så man gider forsætte på det, hver gang men tænder sin computer..
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:31 #1
Det var et anderledes spørgsmål :D

Prøv at kigge på objektorienteret programmering. Det gør højst sandsynligt at dine projekter tager lidt længere tid at lave, men til gengæld bliver de langt nemmere at vedligeholde.
Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:34 #2
Kan du give et link...
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:36 #3
Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:37 #4
Ja..
Avatar billede tjaz Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:52 #5
Skriv kommentar i din kode, så du kan huske hvad metoderne gør, der er flere gode grunde til det, udover at du så bedre kan huske hvad de gør, er der nogle editorer, som understøtter at kunne vise dine kommentarer når du vil bruge dine metoder.

Udover det, kan du hvis du holder dig til visse simple standarder få programmer der automatisk kan dokumentere din kode, f.eks.

/**
* Min metode lægger to tal sammen
*
* @param  int    et tal
* @param  int    et tal mere
* @return  int    de to tal lagt sammen
*/

function AddNumbers($tal1, $tal2)
{
  return $tal1 + tal2;
}
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 14:55 #6
/*
*******************************************************
***** Tydelig markering af de forskellige blokke *****
*******************************************************
*/

Issolering af ting som ER på plads i eksterne includes/requires

Og vigtigst: Masser af sjofle og/eller injurierende kommentarer : )
Avatar billede ebusiness Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:54 #7
Jeg har på fornemmelsen at det her er måske er på et lidt andet plan end det OO kan hjælpe med.

Lad os prøve at se noget af din kode, så skal flokken nok kommentere med nogle relevante dos'n'don'ts.
Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:17 #8
Er der andet end kommentarer og sådan noget jeg skal sætte ind`?
Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:47 #9
Og en anden ting er at jeg har en side på 1845 linjer fordi at jeg har sat ind så der står oppe www.stungame.dk/play.php?view=profil
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:20 #10
Lav så meget som muligt til genanvendelige funktioner og læg dem i forskellige filer.
Skriv kommentarer, og inden du koder noget som helst, så skriv ned hvad du gerne vil lave, hvad det skal kunne og tegn statecharts og flow diagrammer.
Du bør som minimum bruge lige så meget tid på IKKE at kode som at kode.

Der findes en del bøger om Design Patterns, desværre er de fleste på engelsk.
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_0_14?url=search-alias%3Daps&field-keywords=design+patterns&x=0&y=0&sprefix=design+pattern
http://www.amazon.co.uk/gp/search/ref=sr_nr_n_1?rh=n%3A266239%2Cn%3A!1025612%2Ck%3Acode+design%2Cn%3A71%2Cn%3A269678&bbn=71&keywords=code+design&ie=UTF8&qid=1256584689&rnid=71

Jeg kender dog ikke nogen specielle kurser, men der må være nogen basis kurser i programmering som også omhandler design og struktur af kode. Har du set på nogle af de uddannelser som omhandler programmering ?