Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 00:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med div og forms

Hej alle eksperter ;)

Jeg sidder og er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg har benyttet divs istedet for iframes osv.

Jeg har brugt en ajax kode jeg har fundet på nettet som "styre det hele", og dertil sættes lidt ekstra på linksene for at få dem til at åbne i det valgte div.

Min ajax kode ser således ud:

/***********************************************
* Dynamic Ajax Content- © Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for full source code
***********************************************/

var bustcachevar=1 //bust potential caching of external pages after initial request? (1=yes, 0=no)
var loadedobjects=""
var rootdomain="http://"+window.location.hostname
var bustcacheparameter=""

function ajaxpage(url, containerid){
var page_request = false
if (window.XMLHttpRequest) // if Mozilla, Safari etc
page_request = new XMLHttpRequest()
else if (window.ActiveXObject){ // if IE
try {
page_request = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP")
}
catch (e){
try{
page_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
}
catch (e){}
}
else
return false
page_request.onreadystatechange=function(){
loadpage(page_request, containerid)
}
if (bustcachevar) //if bust caching of external page
bustcacheparameter=(url.indexOf("?")!=-1)? "&"+new Date().getTime() : "?"+new Date().getTime()
page_request.open('GET', url+bustcacheparameter, true)
page_request.send(null)
}

function loadpage(page_request, containerid){
if (page_request.readyState == 4 && (page_request.status==200 || window.location.href.indexOf("http")==-1))
document.getElementById(containerid).innerHTML=page_request.responseText
}

function loadobjs(){
if (!document.getElementById)
return
for (i=0; i<arguments.length; i++){
var file=arguments[i]
var fileref=""
if (loadedobjects.indexOf(file)==-1){ //Check to see if this object has not already been added to page before proceeding
if (file.indexOf(".js")!=-1){ //If object is a js file
fileref=document.createElement('script')
fileref.setAttribute("type","text/javascript");
fileref.setAttribute("src", file);
}
else if (file.indexOf(".css")!=-1){ //If object is a css file
fileref=document.createElement("link")
fileref.setAttribute("rel", "stylesheet");
fileref.setAttribute("type", "text/css");
fileref.setAttribute("href", file);
}
if (fileref!=""){
document.getElementsByTagName("head").item(0).appendChild(fileref)
loadedobjects+=file+" " //Remember this object as being already added to page
}

Og på index.html er den så inkluderet,

og mine links ser således ud:

<a onclick="java script:ajaxpage('test.html', 'content');">test</a>

(content er mit divs navn)

Problemet er nu, at når jeg åbner en fil i mit div, med en form.
Virker formen ikke, jeg har prøvet en del og har nu følgende form (bare det første af formen):

<form action="java script:ajaxpage('brugere/opret_bruger_alm.php?ac=go','content');" method="post">

Men det virker ikke, der sker absolut ingenting.

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 00:20 #1
glemte lige at tilføje at når man klikker på en dropdown under opret bruger, lukker den selv dropdownen, 1-2 sek efter.
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 00:43 #2
Har du ikke et link til siden?
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 00:49 #3
For en god ordens skyld, få lukket alle dine gamle spørgsmål, du har mange point ude, så det er ikke sikkert du kan få hjælp når de ved at de ikke får deres point.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kwudo
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:29 #4
http://www.boozeclan.com/hehehe/

under opret bruger og så almindelig bruger.
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 19:00 #5
Begge link virker hos mig i FF 3.5 og IE6 dog er der ikke nogen pointer på, men det kan sættes i din css.
cursor: pointer;

Dog har du kludder i din encoding, sørg for at at de alle steder er ens, så vil æøå vises rigtigt
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:06 #6
jo men problemet er at formlen ikke virker jo, under opret bruger og kontakt osv?
hvis action er: action="java script:ajaxpage('brugere/opret_bruger_alm.php?ac=go','content');" sker der ingenting, og kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke virker.
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 19:22 #7
Ok jeg kan godt se at den ikke virker, du skal lige rette i koden så der kun er kode som må være på en side, altså væk med <html> og <meta osv
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:40 #8
så nu har jeg fjernet både <html> <head> osv. men syntes ikke der sker det store?
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 19:48 #9
Nej det er ikke det som er fejlen, men det skal ikke være der, fejlen er at du bruger action="_self"
<form action="_self" onclick="java script:ajaxpage('brugere/opret_bruger_alm.php?ac=go','content');" method="post">

Hvis det stå i opret_bruger_alm.php vil jeg mene at du skal have det til at stå sådan her
<form action="brugere/opret_bruger_alm.php?ac=go" method="post">

Da jeg ikke lige kan se hvordan det script virker på en form, vil jeg tro det skal være sådan.
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:52 #10
prøv og se nu, hvis man gør som du foreslår åbner den bare i hele vinduet istedet for når man trykker på Opret mig knappen..
Avatar billede zips Juniormester
24. oktober 2009 - 20:00 #11
Ja det du jo ikke, men har du ikke nogen kode i "brugere/opret_bruger_alm.php" som oprette en som bruger, samt noget kontrol på om alle felter er udfyldt?

Måske skal det være sådan her
<form action="_self"  onsubmit="return false;" onclick="java script:ajaxpage('brugere/opret_bruger_alm.php?ac=go','content');" method="post">
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. oktober 2009 - 20:14 #12
jo det har jeg, det vil du også kunne bemærke hvis du kigger lige over formen efter du har trykket.
hm.. det virker stadig ikke, der sker ingenting.
Avatar billede kwudo Nybegynder
17. januar 2010 - 17:33 #13
Fik ikke problemet løst, desværre :/