Avatar billede qqq Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Variabel i RegEx

Hej, jeg ønsker med RegEx at erstatte noget tekst, men det er nødvendigt at der fremgår en js variabel i Regexen.

Nedenstående virker fint, men i stedet for "Replace this" skal det være en variabel som der tjekkes for.

string = string.replace(/Replace this/gi, "<b>" + userName + "</b>");

Altså noget ligende dette, men bare så det virker, da jeg har prøvet en amsse muligheder.

string = string.replace(/ + userName + /gi, "<b>" + userName + "</b>");
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:02 #1
Det gøres såre simpelt som her:
string = string.replace(new RegExp(userName, "gi"), "<b>" + userName + "</b>");

Håber du kan bruge det, ellers siger du lige til ;)
Avatar billede qqq Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:14 #2
Det virker perfekt. Mange tak.