Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2009 - 08:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp/Inspiration til menustruktur

Jeg har fået til opgave at lave en hjemmeside med følgende design: http://www.myzite.dk/images/MenuEks.jpg

Nederste menu skal ikke forsvinde på mouse-out som på de fleste kendte menuer. I det viste eksempel har brugeren valgt "Sails News", og det kan vedkommende se(Huske) ved at nederste menulinie er synlig og at menupunktet har hvid tekstfarve.

Jeg har lavet mange hjemmeside, men mange forskllige menustrukturer, og har derfor brug for inspiration. Kan det evt laves i ASP.NET mev VB og evt lidt ajax? Eller er der nogen der kender et fedt ad-in til VS2008 som kan løse denne opgave?

Er der nogen som har et forslag til hvordan jeg kan løse opgaven?
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2009 - 08:59 #1
Tror det var en god ide at se lidt på denne liste:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/elvstine

Hjælpen kommer som regel hurtigere når man gider afslutte sine tidligere spørgsmål.
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2009 - 09:40 #2
Jeg vil mene at det kræver 2 dele; a) serverside (fx asp.net) til at vise den korrekt undermenu alt efter hvad hvilken side man er på og b) javascript til show/hide mouseover. At benytte ajax er i mine øjne overkill da der ikke er nogen grund til at gå ned på serveren og spørge efter nyt menuindhold, alle undermenuer skal loades ved pageload men bare med korrekt css til netop show/hide.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2009 - 09:51 #3
Keysersoze>>> Tak for hurtigt svar.

a)Har jeg styr på: http://www.eksperten.dk/spm/886539

b)Har du et eksempel som man kan låne lidt fra :-) Evt et link eller noget i den stil.
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2009 - 11:09 #4
desværre nej - i teorien bør det være let nok at lave, også lettere end at finde noget færdigt at tilpasse, men når det bliver opbygget vha en .net-kontrol og ikke html man helt selv har styr på kræver det lidt .NET-arbejde også.

Jeg har ikke arbejdet med den menu du benytter så kender ikke så meget til dens opbygning - men sådan kort fortalt skal din onmouseover nok sættes i din codebehind for at kunne få fat i submenu-kontrollens clientid, det skal så sendes videre til en js-show/hide funktion. ved mouseout kan en global variabel så holde styr på hvilken undermenu der skal nulstilles til.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2009 - 11:11 #5
Ok super det prøver jeg, tak for hjælpen.

Ligger du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2009 - 22:26 #6
det kan jeg godt - selvom jeg nok ikke har gjort den store forskel. Men spørg hvis du støder på noget.