Avatar billede Gudiik Nybegynder
15. oktober 2009 - 00:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Henter ikke info fra mysql i while løkke.

Hej allesammen. Har en while som jeg vil tro den skal se ud. Men den henter ikke noget data fra mysql, hvilket jeg undre mig noget over. Har kigget på det men kan virkelig ikke se fejlen.

Min kode ser således ud:

$result = mysql_query("SELECT * FROM Chat WHERE Time>$logged ORDER BY ID DESC");

$linjer = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($result) && $linjer <= 20) {
$besked = $row[Besked];
$besked = nl2br($besked);
echo "<b>"."$row[Af]".":"."</b> ".$besked;
echo "<br>";
$tlinjer = $row[Linjer];
$linjer = ($linjer + $tlinjer);
}

Håber virkelig i kan hjælpe.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
15. oktober 2009 - 00:39 #1
Mit bedste bud er at du ikke har styr på dit tidsformat. Er Time og $logged i samme format? Og er det et format som SQL kan finde ud af at sortere efter?
Avatar billede khalus Nybegynder
15. oktober 2009 - 00:45 #2
Post lige fejlmeddelelsen. Prøv dette her bagefter:

$result = mysql_query("SELECT * FROM Chat WHERE Time>'$logged' ORDER BY ID DESC");

$linjer = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($result) && $linjer <= 20)
{
  $besked = $row['Besked'];
  $besked = nl2br($besked);
  echo "<b>" . $row[Af] . "</b>" . $besked;
  echo "<br>";
  $tlinjer = $row['Linjer'];
  $linjer = $linjer + $tlinjer;
}

For at begrænse hvor mange posts der skal hentes af mysql_queryen kan du bruge mysql commanden LIMIT (int)
Avatar billede khalus Nybegynder
15. oktober 2009 - 01:02 #3
$result = mysql_query("SELECT * FROM Chat WHERE Time>$logged ORDER BY ID DESC");

Der skal åbenbart ikke apostrof rundt om variablen $logged.
Avatar billede Gudiik Nybegynder
15. oktober 2009 - 01:07 #4
Tak for svarende. Men fik det selv Løst problemmet var jeg havde glemt at sætte Time til int 11 i mysql, også kan man ikke lave < eller >.