Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. oktober 2009 - 09:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Active Directory Ændring af password

Jeg har denne metode til at ændre et password men der kommer en exception i linien med "Invoke"
Unknown name. (Exception from HRESULT: 0x80020006 (DISP_E_UNKNOWNNAME))

Er der nogen der kender den fejl?

public void AlterPassword(string username,string oldPassword, string newPassword){
            entry = new DirectoryEntry("LDAP://DomTemp.local", username, oldPassword);
            entry.AuthenticationType = AuthenticationTypes.Secure;

            DirectorySearcher deSearch = new DirectorySearcher(entry);
            deSearch.Filter = "(&(objectClass=user) (cn=" + username + "))";
            SearchResultCollection results = deSearch.FindAll();

            entry.Invoke("ChangePassword", new object[] { oldPassword, newPassword });
Avatar billede bvli Praktikant
13. oktober 2009 - 10:16 #1
Du invoker på din entry - ikke på dit søgeresultat.

DirectoryEntry e = results.GetDirectoryEntry();
e.Invoke("ChangePassword", new object[] {old, new});

måske??
Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. oktober 2009 - 12:01 #2
Yes du havde ret..
Havde glemt GetDirectoryEntry() så nu virker det..
læg et svar

public void AlterPassword(string username, string oldPassword, string newPassword)
          {
string Password = oldPassword;
              entry = new DirectoryEntry("LDAP://DomTemp.local", "adminUser", "adminPassword");
              entry.AuthenticationType = AuthenticationTypes.Secure;

              DirectorySearcher deSearch = new DirectorySearcher(entry);
              deSearch.Filter = "(&(objectClass=user) (cn=" + username + "))";

              SearchResultCollection results = deSearch.FindAll();
              int index = 0;
//Nu har jeg en bruger som er fundet ud fra filter
              foreach (SearchResult srUser in results)
              {

                // Denne havde jeg glemt
                      entry = srUser.GetDirectoryEntry();
                      System.DirectoryServices.PropertyCollection pc = entry.Properties;
                      entry.Invoke("ChangePassword", new object[] { oldPassword, newPassword });
                      index++;

              }

Avatar billede bvli Praktikant
13. oktober 2009 - 12:03 #3
Jep! :)
Avatar billede MRLN Nybegynder
26. oktober 2009 - 10:33 #4
Hvis det er Active Directory hvorfor bruger du så ikke System.DirectoryServices.AccountManagement?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
26. oktober 2009 - 13:21 #5
hmmm det måske fordi jeg er nybegynder og aldrig har hørt om det :-)
Det må jeg lige undersøge
Avatar billede MRLN Nybegynder
26. oktober 2009 - 13:29 #6
Vil du have et eksempel?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
26. oktober 2009 - 13:30 #7
ja for søren.. mange tak
Avatar billede MRLN Nybegynder
26. oktober 2009 - 13:35 #8
Husk at lave reference til nedenstående
using System.DirectoryServices.AccountManagement;

PrincipalContext context = new PrincipalContext(ContextType.Domain, "DomæneNavn");

  UserPrincipal userPrincipal = UserPrincipal.FindByIdentity(IdentityType.Name,"Brugernavn");

          userPrincipal.SetPassword("Password");
          // eller
          userPrincipal.ChangePassword("Gammelt password", " Ny Password");

          userPrincipal.Save();
Avatar billede mickni33 Nybegynder
26. oktober 2009 - 13:42 #9
ja ok det fylder noget mindre må  jeg sige.. det vil jeg lige prøve af på et tidspunkt