Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
05. oktober 2009 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slette data i et relateret felt bundet, med referentiel integritet

Hej

Har snart kørt en del spørgsmål af på dette projekt :)
Jeg har en formular, med et bundet felt. Feltet relaterer til en anden tabel, med referentiel integritet.
Jeg vil midlertidigt fjerne værdien i feltet, mens der arbejdes på posten, ligesom når man har oprettet en ny post.

Ved godt det virker fjollet, men det er fordi feltet skal autoudfyldes hvis ikke brugeren allerede har skrevet noget. Man skal så kunne fjerne værdien igen, og lade min autoudfyld klare opgaven.
Det kunne selvfølgelig også løses ved at indsætte en ekstra tjeck-boks eller lign. Men det skal jo ikke være for nemt :p
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2009 - 08:54 #1
If I understand the question correctly then I dont see why you cant set the value to NULL. This requires that in table design you allow NULLS on the field.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
06. oktober 2009 - 19:30 #2
Hmm, ja tillad Null-længde er ikke en egenskab jeg kan angive i Access2007 for felter med tal (long integer).
Feltet refererer til et autonumber.

Så hvordan kan man så 'tømme' feltet?
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2009 - 19:44 #3
Now I'm puzzled!

You wrote
"Feltet relaterer til en anden tabel, med referentiel integritet."

So I am assuming that the form is bound to one table where ther will be a unique key (primary key) for each record.

Then one of the fields on the fórm gets its value from another table. That table will also have a unique key which is an autonumber but it is related to th emain table through a field (foreign key) which is normally a LONG INTEGER.

Anyway, is it possibl efor you to send my an example of your dB so I can see what you mean?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2009 - 12:17 #4
I'm rather puzzled as to why the field can't be set to NULL. The error says that the field type should be a variant but I don't see why.

Anyway it can be set to NULL through SQL so it IS possible.

DoCmd.SetWarnings False

DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_order SET invoice_addr_ID = NULL WHERE ID = " & Me.ID

Me.invoice_addr_ID.Requery

DoCmd.SetWarnings True