Avatar billede nemlig Professor
05. oktober 2009 - 16:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel til at hente korrekt dato-post

Hejsa.
Jeg arbejder på et PHP-script, hvor jeg ønsker at hente en MySQL-post ud fra en indtastet dato.
Hver post har bl.a. en 'startdato' og en 'slutdato' i date-format.

Eksempel.
Der er indtastet datoen "2009-12-24" som ligger i variablen $_POST['dato'].
Jeg ønsker at hente den post i MySQL, hvor $_POST['dato'] ligger mellem startdato og slutdato

Altså noget i retning af dette:

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE startdato,slutdato between = '". $_POST['dato']."' LIMIT 1";
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2009 - 16:41 #1
Den skal nok vendes om:

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE '". $_POST['dato']."' BETWEEN startdato AND slutdato LIMIT 1";
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2009 - 16:41 #2
Jeg ved dog ikke om streng dato konverteringerne virker som de skal.
Avatar billede nemlig Professor
05. oktober 2009 - 17:01 #3
Jeg prøver lige......
Avatar billede nemlig Professor
05. oktober 2009 - 17:31 #4
Hej Arne. Det virker perfekt :)
Send venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2009 - 17:36 #5
kommer her