Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP: Hvordan henter jeg fra flere tabeller i en mysql query?

Hej med jer.

Jeg ved simpelhent ikke hvordan jeg skal hive flere informationer ud, via 1 select,

Jeg tænkte på om det kunne gøres på denne måde, men den melder en fejl:

$query = mysql_query("SELECT * FROM x1, x2 WHERE buller = '$buller'");

fejlen:

Column 'buller' in where clause is ambiguous,

??
Avatar billede swiatecki Novice
04. oktober 2009 - 16:32 #1
where x1.buller = '$buller'

(eller x2.buller, alt afhænig af hvilken tabel buller findes i )
Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:35 #2
buller findes i begge 2?

Hvad så?
Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:38 #3
Altså, her er den oprigtige tabel:

$link4 = mysql_query("SELECT * FROM customers, reseller_faktura WHERE customer_id = '$kundeslet'")or die(mysql_error());

$row = mysql_fetch_assoc($link4);

Jeg skal hente eksempel: navn fra første tabel, og efternavn fra nr. 2 tabel..

Hvordan gør jeg?
Avatar billede Slater Ekspert
04. oktober 2009 - 16:40 #4
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/union.html

(SELECT a FROM t1 WHERE a=10 AND B=1)
UNION
(SELECT a FROM t2 WHERE a=11 AND B=2)
ORDER BY a LIMIT 10;
Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:43 #5
Undskyld, jeg kan sku ikke lige se det for mig..

$link4 = mysql_query("SELECT * FROM customers, reseller_faktura WHERE customer_id = '$kundeslet'")or die(mysql_error());

$row = mysql_fetch_assoc($link4);

De begge skal finde tabeller, med indholdet fra $kundeslet, og derefter skal jeg kunne hente informationer fra de andre feltnavne..

Like

$row[navn] (henter fra customers)
$row[efternavn] (henter fra reseller_faktura)

HVORDAN?
Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:53 #6
Viperine:

Mener du sådan her:?

$link4 = mysql_query("SELECT * FROM customers WHERE customer_id = '$kundeslet'")UNION("SELECT * FROM reseller_faktura WHERE customer_id = '$kundeslet'")or die(mysql_error());

Melder en fejl: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /var/www/reseller_side.php on line 264

Linje 264 er den jeg har pastet..