Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
03. oktober 2009 - 09:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk start af program på linux

Hej
Har lige lavet en Counter Strike Source server på ubuntu server edition 9.04.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg linux tíl automatisk at starte serveren, jeg starter server med denne commando

cd srcds_l/server
./srcds_run -console -game cstrike +maxplayers 10 +map hoejhus9 +ip 192.168.0.108 -port 27015

Håber at det er nok info, ellers spørg.

120 point til ham/hende som kan hjælpe mig.
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. oktober 2009 - 10:51 #1
Jeg går ud fra, at din server kører uden GUI. Så du tilføjer bare din kommando til følgende fil: /etc/rc.local

Hvis det ikke virker, så lav et script (sh) og læg et sted, og så kald scriptet ved at smide en sti til den ind i /etc/rc.local.
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
04. oktober 2009 - 15:17 #2
kan ikke få det til at virke,
kan du ikke lave et eksmplet hvor du skal starte en sh fil som ligger i home/kk/
Avatar billede zynix Nybegynder
05. oktober 2009 - 12:27 #3
for at lave et sh script laver du en ny fil og skriver det her i den.
for exemplet kalder jeg filen HL_server

#!/bin/sh

/home/kk/srcds_run -console -game cstrike +maxplayers 10 +map hoejhus9 +ip 192.168.0.108 -port 27015 > /dev/null 2>&1

derefter
chmod +x HL_server

og så indsætter du denne linje i din rc.local OVER linjen med exit 0:

home/kk/HL_server

håber det giver mening, men jeg tror også det bare virker hvis du bare indsætte følgende linje i rc.local over exit 0:

/home/kk/srcds_run -console -game cstrike +maxplayers 10 +map hoejhus9 +ip 192.168.0.108 -port 27015 > /dev/null 2>&1
Avatar billede zynix Nybegynder
05. oktober 2009 - 12:28 #4
hov, mangler lige en / i linjen

og så indsætter du denne linje i din rc.local OVER linjen med exit 0:

home/kk/HL_server

Det skal selvfølgelig være:

/home/kk/HL_server
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
05. oktober 2009 - 16:04 #5
Kan stadig ikke få det til at virke

kan du ikke lave en rc.local fil som starter serveren

sådan ser min rc.local fil ud nu, har fjernet der med serveren

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

exit 0

man kan heller ikke starte serveren med den comando du bruger, du skal havde cd i så den hedder, og du mangler noget ad stien

cd home/kk/srcds_l/server
./srcds_run -console -game cstrike +maxplayers 10 +map hoejhus9 +ip 192.168.0.108 -port 27015 > /dev/null 2>&1

grunden til at du skal bruge cd, er at den skal bruge nogle filer som er i samme mappe.

sådan skulle du havde lavet den, ikke på den anden måde,
Kan du ikke lave en rc.local fil til mig som starter serveren.
Avatar billede zynix Nybegynder
07. oktober 2009 - 10:35 #6
Jeg ville sige den skulle se sådan her ud så.
Jeg er dog ikke helt sikker mht. filrettigheder. Kan godt være det vil give dig problemer når det ligger i en brugers mappe, der må du beslutte dig om du vil omgå noget sikkerhed ved at chmod dig ud af det sådan at alle kan komme ind og køre serveren, eller om du skal ud i nogen lidt mere kreative løsninger.

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

/home/kk/srcds_l/server/srcds_run -console -game cstrike +maxplayers 10 +map hoejhus9 +ip 192.168.0.108 -port 27015 > /dev/null 2>&1

exit 0
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
10. oktober 2009 - 13:46 #7
Fik det til at virke, havde webmin på serveren, og fandt en tools der hed Bootup and Shutdown, som jeg brugte, det virkede ikke efter som at home katloget var krypteret, så jeg flytede serveren og det virkede, jeg troer også dit forslag vil havde virket, hvis home katogloget ikke var krypteret.
Hilsen

Hvis der er nogle som læser denne tråd og ikke kan få din css server til at starte, så må igerne skrive til mig her på eksperten.dk

Hvis i skal havde hjælp til at sætte en server op på linux så er der en guide http://www.srcds.com/db/engine.php?subaction=showfull&id=1098643920&archive=

bmpi og zynix lig et svar begge to så deler vi
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
10. oktober 2009 - 16:46 #8
Hvordan starter jeg serveren i bagrunden
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
29. oktober 2009 - 17:03 #9
Fik det til at virke med hjælpe fra dig zynix,
Læg et svar,
Hvis der er noget som vil havde hjælpe til at lave sin egen css server, så skrive til mig her på eksperten.dk
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
29. december 2009 - 20:05 #10
Bing