Avatar billede maskso Nybegynder
02. oktober 2009 - 21:56 Der er 5 kommentarer

PHP4 => PHP5

Jeg har skiftet fra en PHP4 server, til en PHP5 server, og nu har jeg problemer med:

count(glob('sti/*.txt'))

Hvis der ikke er nogle filer at tælle, får jeg stadig "1".

I PHP4 fik jeg "0"
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2009 - 22:20 #1
Prøv at køre dette:
print_r(glob('sti/*.txt'));
og fortæl hvad du får.
Avatar billede maskso Nybegynder
02. oktober 2009 - 22:39 #2
Det ændre ikke noget. Ingen filer, giver stadig "1".
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2009 - 22:44 #3
Nej, det ændrer ikke noget, men det kan fortælle hvilken ting den finder, og som altså får din count() til at returnere "1".
Avatar billede maskso Nybegynder
02. oktober 2009 - 23:08 #4
Hvis der ingen filer er og lader print_r(glob('sti/*.txt')); stå alene, viser den ingenting, men hvis der er filer lister den dem op.

Er der en løsning der gør at den viser 0, når der ingen filer er?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2009 - 09:22 #5
Hvis glob returnerer et tomt array, men count stadig returnerer "1", er der en fejl i count. Fejlen kan rapporteres her:
http://bugs.php.net/
Så kan de dygtige PHP-hackere sikkert hjælpe dig.