Avatar billede marnox Nybegynder
30. september 2009 - 12:34 Der er 1 løsning

Hvordan: button + action = viser grafik?

Jeg skal finde en action, der kan hjælpe mig med en lille finurlighed:

Jeg har et billede med et lille 'imagemap' over (markeringer defineret som buttons og kun vist i 'Hit' - med andre ord: usynlige knapper) og skal ved klik på button nr. 1, få vist grafik nr. 1 til højre for billedet med imagemap. Ved klik på button nr. 2, skal grafik nr. 2 vises .. og så videre.

Jeg har forsøgt at lægge grafikken ind på 'Hit', men da mine buttons kun er defineret i 'Hit', virker det ikke.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. september 2009 - 14:37 #1
Giv hver "usynlig" knap en action der hopper til et frame på din tidslinie hvor det aktuelle billede er synligt.

f.eks:

//knap 1
on(release){
gotoAndStop(5);
}

//knap 2
on(release){
gotoAndStop(10);
}

//knap 3
on(release){
gotoAndStop(15);
}

i tidslinien opret layers som følger.

billede1 (her ligger dit billede for knap1)
billede2 (her ligger dit billede for knap2)
billede3 (her ligger dit billede for knap3)
Knap1 (usynlig knap)
Knap2 (usynlig knap)
Knap3 (usynlig knap)
Baggrundsbillede til knapper (dit billede du bruge som "imagemap")

billede1 eksisterer kun i frame 5
billede2 eksisterer kun i frame 10
billede3 eksisterer kun i frame 15
Knap1,Knap2,Knap3 og Baggrundsbillede til knapper eksisterer i frame 1-15

Håber det hjalp dig på vej...