Avatar billede krungsted Nybegynder
29. september 2009 - 17:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kontakt til Linksys wap2000

Jeg kan ikke få kontakt til mit accesspoint en linksys wap2000 .... jeg har reset den som de foreskriver, og går derefter ind i min browser og indtaster 192.168.1.245 (som linksys skriver) men der sker ikke noget ... har prøvet kun den har haft forbindelse til min pc og gennem en switch som er på min router.

Hvorfor ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2009 - 17:55 #1
Forbind accespunktet til din Pc med netværkskabel, og kør opsætningen derfra.
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 19:41 #2
Har du været gennem processen med at tildele den den faste IP-adresse?

Så vidt jeg kan se fra linket herunder, skal det gøres, før du kan få forbindelse til den gennem 192.168.1.245.

http://searchnetworking.techtarget.com/generic/0,295582,sid7_gci1316504,00.html
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 19:43 #3
Et eller andet gik galt med den copy/paste af linket. Jeg håber, det lykkes her:

http://searchnetworking.techtarget.com/generic/0,295582,sid7_gci1316504,00.html
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 19:47 #4
Det gjorde det heller ikke. Kopier hele adressen og sæt den ind i adressefeltet.

Og ifølge linket skal du gøre, som dragonknight skriver, til den indledende opsætning.
Avatar billede krungsted Nybegynder
29. september 2009 - 21:14 #5
Ok ... lad os nu sige jeg sætter den direkte til min pc .. ikke andet er forbundet end den ... Hvad skal man så gøre ???

Problemet er jo jeg ikke kan komme ind i dens meny osv. og har lavet reset på den .... mange gange
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 21:32 #6
Har du prøvet at forbinde den direkte til din computer og sætte den op der?

Hvis ikke, vil du ikke få muligheden for at få adgang til den via 192.168.1.245.

Her er en del af teksten:

"Configuration Note: the WAP2000 does not come with an IP address. If you do not use DHCP to provide one for it, you will have to use the reset button and follow the instructions in the manual carefully for the AP to be assigned an IP of 192.168.1.245. C. For initial configuration, you will have to connect the Ethernet port directly to your computer."

Læg mærke til denne del:

"For initial configuration, you will have to connect the Ethernet port directly to your computer."
Avatar billede krungsted Nybegynder
29. september 2009 - 21:37 #7
yes ... and I did :)

Som jeg forstår ... sætter jeg den til min pc og derefter laver jeg en reset og så skulle jeg via en browser taste 192.168.1.245 og få adgang ... men det sker ikke !
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 22:26 #8
OK, du skrev i indlæg #5:

"... Ok ... lad os nu sige jeg sætter den direkte til min pc".

Ifølge min sprogforståelse betyder det, at du ikke har prøvet det :-)

Hvis du har prøvet det, og det ikke virker, så er der nogle muligheder:

1: Du har ikke fulgt vejledningen 100%.

2: Der er en fejl i din WAP2000.

3: Du har ikke DHCP aktiveret på din computer.

4: Der er noget galt med dit netværkskabel.

5: Din Firewall eller andet blokerer adressen.

Der kan være flere, men jeg kan ikke umiddelbart tænke på nogen. Fejlsøgning er som regel en lang procedure, hvor man må starte med at at udelukke de mest almindelige fejl. Hjælperne her i dette forum har ikke nogen mulighed for at vide, hvad spørgeren har gjort for selv at løse problemet, hvis ikke der anvendes KLART SPROG.

Hvilken meddelelse får du, når du skriver 192.168.1.245 i adresselisten?
Avatar billede krungsted Nybegynder
30. september 2009 - 00:18 #9
så fik jeg hul ...

Jeg forbandt den gennem en switch til min pc, og gav min pc statisk ip i 192.168.1.240 ... først virkede det ikke, men da jeg så satte gateway til 192.168.1.0 fik jeg hul (nul og hul = rimer :)

men tak anyway alle som gav den en chance.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. september 2009 - 01:22 #10
Tilykke :-)