Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 10:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jobmulighed... hmmm... SMS fra 26122963

"Hej
Vi søger folk til at arbejde fra egen adresse. Simpelt job via computer eller tlf. Timeløn fra kr 500 + fastløn & bonus. Krav: 18+ år. SMS din mail for info."

Har fundet dette der viser at jeg absolut ikke er den eneste: http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/26122963

Hvordan kan sådan noget ske i dagens danmark?
Jeg har ikke givet mit tlf. til et firma der reklamerer via SMS... :(
Avatar billede j4k0b Nybegynder
29. september 2009 - 10:21 #1
I "dagens danmark" ?

Danmark er også et kapitalistisk land. Her er der også folk som vil tjene penge på andres uvidenhed (spam, fuck osv.)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
29. september 2009 - 10:22 #2
mente selvfølgelig fusk der :)
Avatar billede Qwalk Nybegynder
29. september 2009 - 10:23 #3
Husk på at hvis du benytter dig af online quizzer, spørgeskemaer, konkurrencer o.l, er det et krav at du indtaster navn, adresse, e-mail og telefonnummer i tilfælde af at du vinder et eller andet.

Ifølge vilkår og regler (som du i øvrigt accepterer ved at færdigøre quizzen), vidergives dine oplysninger til andre virksomheder og selskaber i samme branche, så de kan kontakte dig pr. mail angående flre quizzer osv. Så i sidste ende er mange der ligger inde med dine oplysninger.

Et enkelt sikkerhedsbrud, fejl, eller et brud på persondataloven kan resultere i andre mennesker får fat i disse lister fyldt med persondata.

Det kan være det der er sket. - Spild ikke din tid på at ringe nummeret op eller finde ud af hvem der ejer dette nummer. SMS'erne bliver højst sansynligt sendt gennem en SMS gateway, med et nummer som de selv kan vælge skal sendes fra.

Hvis du stadig vil ringe nummeret op, gør det da fra en telefonbox, og ikke fra din eller andres mobil/fastnet. Du kan også kontakte dit telefonselskab og bede nummerets ejer oplyst, men det kan være en længere process, specielt hvis nummeret er udeladt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 10:35 #4
Kan da godt være jeg er kommet til at oplyse mit mobilnummer ...

øv!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 10:37 #5
Avatar billede lasbas Nybegynder
29. september 2009 - 11:22 #6
Jeg har også modtaget den SMS og jeg har ALDRIG givet
mit nummer ud til nogen jeg ikke kender IRL, medmindre
at det er offentlige instanser, banken osv...

Sjovt nok lige netop i dette tilfælde fik jeg den
omtalte SMS dagen efter at jeg opdaterede min profil
med mit mobilnr her på eksperten ???
Avatar billede thov Forsker
29. september 2009 - 12:35 #7
Den slags har ikke noget med kapitalisme at gøre, og behøver ikke at være 'lækkede' tlf. numre, for hvor svært er det, at lave en nummergenerator som starter med 31000000, og så bare SMS'er deruda' - +1 hvergang.

P.S. Jeg fik også den samme skide SMS, og da der er fjolser nok derude, som lader sig lokke, er det nok ikke det sidste vi ser til den slags, desværre :-(
Avatar billede j4k0b Nybegynder
29. september 2009 - 12:46 #8
Sms-spam koster 100 kroner stykket

Uønskede sms-beskeder straffes med en bøde på 100 kroner pr. styk. Det har Københavns Byret afgjort i en sag mod den københavnske natklub Club Renommé

http://www.computerworld.dk/art/51207/sms-spam-koster-100-kroner-stykket
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2009 - 14:04 #9
Det er muligvis det som der sendes en udsendelse om i aften på TV2, Operation-x klokken 20.00
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 15:31 #10
Det tror jeg også:
Titusindvis af danskere har modtaget mystiske jobtilbud på mail eller sms fra selskaberne i Providence Banchor Trust-koncernen. Der lokkes med høje lønninger, hvis man siger ja til at blive en del af det, der om få år vil være verdens største multinationale koncern. Og i tider hvor finanskrisen kradser, og flere har meldt sig i de arbejdsløses rækker, vælger mange at sige ja til det fantastiske tilbud. Men i virkeligheden er jobtilbuddet blot et dække for at få folk til at investere i det, som bedst kan betegnes som varm luft. For under overfladen er der ikke nogen verdensomspændende virksomhed, men blot et snedigt udtænkt fupnummer.

Morten Spiegelhauer jagter bagmanden og støder på utrolige historier om stjålne identiteter, før han til sidst møder manden.
Avatar billede thov Forsker
30. september 2009 - 01:24 #11
Føj for en psykopat - ham som lever i sus og dus i Spanien, for andres surt tjente skillinger.
Og oven i købet sover han sikkert roligt om natten.

Og SMS'erne lokker han godtroende mennesker til at sende rundt, uden at betale dem 5 flade ører for det.

Godt vi har Morten S. m.fl. som bider sig fast i svindlerne - desværre uden synderlig effekt, for de rø*h***** er uden for pædagogisk rækkevidde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2009 - 08:31 #12
Lukker.

Svineri af største skuffe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2009 - 08:32 #13
største rettes til værste ;)