Avatar billede heaven Nybegynder
27. september 2009 - 22:02 Der er 6 kommentarer

Menu virker ikke i firefox.

Jeg har en form dropdown menu som virker fint i explorer versioner, men ikke i firefox. Nogen der har løsningen til hvorfor?

Koden:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>T</title>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../stylesheet.css">

</head>

<body topmargin="0" leftmargin="0">

<table border="0" width="950" cellspacing="0" cellpadding="0" height="500">
    <tr>
        <td align="right" bgcolor="#000000" valign="top" style="padding-right: 10px; padding-top: 70px" background="../images/Frontimages/Klatrere.jpg">
<table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="0" >
    <tr>
        <td style="border: 2px solid #FFFFFF">
    <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" background="../images/hvidbg.png" >
        <tr>
            <td style="padding:0px; ">
                <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" style="padding-left:0px; padding-right:0px; padding-top:5px; padding-bottom:0px">
                    <tr>
                        <td width="307" valign="top" style="padding-left: 5px; padding-right: 0px" align="left">
                        <h1>T</h1>
                        </td>
                                                <td valign="top" width="188" style="padding-left: 5px; padding-right: 5px" align="left">
<form name="holdtraning">

        <select name="dest" class="black9" onChange="if (this.selectedIndex > 0) window.open(document.holdtraning.dest.options[document.holdtraning.dest.selectedIndex].value,'menu'); this.selectedIndex = 0;" size="1" style="font-size: 8 pt; background-color: #000000; color: #FFFFFF; border: 2 solid #FFFFFF">
        <option selected>Vælg emne:</option>
        <option>------------------------------------------------------</option>
        <option value=""></option>
        <option>------------------------------------------------------</option>
        </select>
</form>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
            <iframe name="menu" src="Text/TNP/beskrivelse.htm" width="500" height="320" scrolling="auto" frameborder="0" allowtransparency="true"
background-color="transparent"></iframe>
            </td>
        </tr>
    </table>
        </td>
    </tr>
    </table>
    </td>
    </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede snokey Nybegynder
27. september 2009 - 22:09 #1
Hvad er det lige der ikke virker .. ? Det ser ens ud i min IE og FF
Avatar billede heaven Nybegynder
27. september 2009 - 22:17 #2
I min firefox v3 sker der ingenting når jeg trykker på pilen? Altså kan ikke vælge fra menuen der skulle droppe ned, men ikke gør det.
Avatar billede snokey Nybegynder
27. september 2009 - 23:41 #3
Gør den hos mig ? :) i min v3
Avatar billede heaven Nybegynder
27. september 2009 - 23:58 #4
Så er det jo kun godt :o) Underligt hvorfor den er låst i min FF.
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. september 2009 - 12:39 #5
Du kunne jo starte med at få valideret din kode.
http://validator.w3.org/
Avatar billede TagMan101 Nybegynder
02. oktober 2009 - 13:00 #6
Den er nem nok.
Lad være med at bruge IE adressering af elementerne á la Explorer 5.5. mao. "document.holdtraning.dest"....
Du er allerede i gang med at bruge "this" i stedet for.
Du skulle bare have fortsat ad det spor lidt længere.
På den måde behøver du heller ikke at være bange for at skifte id/name ud på dine elementer..

<select name="dest" class="black9" onChange="if (this.selectedIndex > 0){ window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'menu'); this.selectedIndex = 0;}" size="1" style="font-size: 8 pt; background-color: #000000; color: #FFFFFF; border: 2 solid #FFFFFF">
        <option selected>Vælg emne:</option>
        <option value="http://www.ibm.dk">Big blue</option>
        <option value="http://www.google.com">Google</option>
        </select>