Avatar billede sprocket Nybegynder
13. juli 2001 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilbage i recordset

Hvordan åbner jeg et recordset, hvor jeg kan søge tilbage. Nedenstående eksempel virker ikke. Jeg får ikke lov at søge tilbage i recordset\'et. Anyone?

...
set record = DB.execute(\"SELECT * FROM test\")
record.movelast

do while record.bof = false
  ...
  record.moveprevious
loop
...
Avatar billede nute Nybegynder
13. juli 2001 - 09:51 #1
prøv å åpne ditt recordset sånn:

Set record = DB.open \"SELECT * FROM test\",3,3

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
13. juli 2001 - 09:52 #2
og jeg er ikke sikker på om
do while record.bof = false

fungerer...prøv dette heller...

do while NOT record.bof
Avatar billede nordclc Nybegynder
13. juli 2001 - 10:42 #3
Følgende er taget fra http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

Man kan manøvrere rundt i et recordset ved hjælp af metoderne MoveNext (gå til næste record), MovePrevious (gå til forrige record), MoveFirst (gå til første record) og MoveLast (gå til sidste record).

--------------------------------------------------
Hvis det stadig ikke virker, så lav en \"order by <kolonne> Desc\" og læs normalt i rs.

//Claus
Avatar billede nute Nybegynder
13. juli 2001 - 10:44 #4
nordclc >> Man kan ikke navigere frem og tilbake i et recordset hvis man ikke har åpnet tabellen med den korrekte cursor.

sprocket >> nordclc kom antakelig med den enkelste løsningen :) legg på en ORDER BY:

SELECT * FROM test ORDER BY en kolonne DESC

/nute
Avatar billede nordclc Nybegynder
13. juli 2001 - 10:49 #5
nute >> Du har ret i det med cursoren, men på en eller anden måde må det kunne lade sig gøre!
Avatar billede sprocket Nybegynder
13. juli 2001 - 10:50 #6
Mit problem kan ikke udmildbart løses med ORDER BY.

MVH
Sprocket
Avatar billede nute Nybegynder
13. juli 2001 - 10:50 #7
nordclc >> yup...ved å åpne på den måten jeg har beskrevet @ 13/07 2001 09:51:38  ;-)
Avatar billede dohn Nybegynder
13. juli 2001 - 11:58 #8
Hvis du vil navigere rundt i et åbent record-set skal du benytte den rigtige curser (adOpenStatic - se nedenfor) Du kan også vælge at hente et ny recordset med et sql-kald - men det er nok ikke det du ønsker.

adOpenDynamic 2
A dynamic cursor with both forward and backward scrolling where additions, deletions, insertions, and updates made by other users are visible

adOpenForwardOnly 0 Default
, a forward scrolling only, static cursor where changes made by other users are not visible
adOpenKeyset 1 A keyset cursor allows you to see dynamic changes to a specific group of records but you cannot see new records added by other users

adOpenStatic 3
A static cursor allowing forward and backward scrolling of a fixed, unchangeable set of records
adOpenUnspecified -1 Cursor type not specified

Set objRecordset = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
Set objRecordset.ActiveConnection = strConnection
objRecordset.CursorLocation = adUseClient
objRecordset.CursorType = adOpenDynamic
...
objRecordset.Open \"ChantList\", , , , adCmdTable