Avatar billede nugga Nybegynder
26. september 2009 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til placering.

Undskyld jeg opretter det samme spørgsmål igen, men fik det faktisk ikke til at du ordenligt sidste gang.
Vis i går ind på siden www.le-broc.dk vil i opdage at min tekst på forsiden flytter sig vis i ændre størrelsen på browser vinduet.
Teksten står i en ramme som jeg selv har lavet, men hvordan for jeg rammen til at blive i midten ligesom alt det andet.

Selve siden er lavet på en Mac, og jeg har valgt at fjerne den orginale tekst på siderne, fordi den står i billeder kan ikke redigeres.
Men nu kan jeg bare ikke finde ud af hvordan jeg for den ramme som teksten står i til at blive i midten, når jeg ændre størrelsen på browseren.
Jeg er ikke den store HTML freak, så jeg skal lige have lidt detaljeret hjælp.

Jeg har Dreamweaver til rådighed, så vis det kan lade sig gøre med grafisk view så kan i også forklare det den vej.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
26. september 2009 - 13:52 #1
Dette er problemet:

#apDiv1 {
    position:absolute;  Her siger di, at tekstens afstand til venstre
    left:390px;          side af browservinduet ALTID skal være 390px
    top:544px;
    width:577px;
    height:204px;
    z-index:10;
}
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
26. september 2009 - 13:56 #2
PS:

Prøv at CENTRERE teksten i stedet for at bruge fast horisontal position.
Avatar billede nugga Nybegynder
26. september 2009 - 14:53 #3
Jepser det virker ikke.
Og hvad skal jeg skrive istedet for min faste position?
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
26. september 2009 - 22:10 #4
Dér må jeg blive dig svar skyldig. Jeg kender ikke nok til css til at kunne hjælpe dig til det rette svar. Jeg kan bare se, at du har bedt teksten om at holde sig 390px (pixels) fra venstre kant.

Du kan jo prøve, at angive % (procent) i stedet for px (pixels) - men så skal der jo regnes lidt...
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 16:10 #5
<ole>

Først og fremmest skal du slette denne linje:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Dernæst skal apDiv1 ikke være absolut positioneret:

#apDiv1 {
    width:577px;
    height:204px;
}

Til gengæld skal det lægges ind i toppen af body_content

/mvh
</bole>
Avatar billede nugga Nybegynder
05. november 2010 - 16:36 #6
Svar hvis du ønsker point inden for to dage