Avatar billede tnla Mester
21. september 2009 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Støj i mikrofon

Der er pludselig kommet en masse støj i min mikrofon. Den er tilsluttet mit Creative Live lydkort. Hvis jeg taler i den, kan det godt lige høres, men det drukner næsten i støj. Nogen bud på hvad det skyldes?
22. september 2009 - 00:28 #1
Hvilken mikrofon er det?
Har den virket fint før?
Et sted i lydindstillingerne kan du vælge "mic boost",-hvis den ikke er aktiveret, skal den aktiveres.
Avatar billede tnla Mester
22. september 2009 - 01:16 #2
Det er en Shure (BG 4.1) Ja, den har virket fint indtil nu, og dens batteri er nyt. Og "Mic boost" er aktiveret.

Inputs fra andre enheder (fx midi) giver ingen støj.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. september 2009 - 08:09 #3
Hvordan er det med din computer, er den tilsluttet et 3 benet jordstik?
Avatar billede tnla Mester
22. september 2009 - 11:35 #4
Nej, og det burde den selvfølgelig være, men den har kørt uden problemer fra et alm stik i mange år. Hvis det skyldtes dét, ville andre lydenheder vel også give støj..
Avatar billede Qwalk Nybegynder
22. september 2009 - 14:45 #5
Fjern Mic Boost. Det er ofte problemet i at der forekommer støj i mikrofonen, se om det hjælper. Hvis det er tilfældet bør du ændre Mic Boost styrken og prøve dig frem.
Avatar billede tnla Mester
22. september 2009 - 15:34 #6
Har prøvet, men Mic Boost ændrer kun lydstyrken. Rent forholdsmæssigt er støjen den samme :(
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. september 2009 - 15:38 #7
Jeg havde samme problem, jeg kunne ikke høre støjen i mit anlæg, men satte jeg mic. til brummede den.. eller sagde " zzzzzzzzzzz "
Avatar billede tnla Mester
22. september 2009 - 17:00 #8
Nu er støjen pludselig væk! :-) Meget underligt, for jeg har ikke ændret noget. Vil næsten tro det er mit sequenser-program der er skurken. Når optageren var sat til, stod peakeren konstant på omkring -25 dB, hvor den normalt er nede omkring -60 dB (og det er den heldigvis igen nu)

Havde ellers prøvet at lukke programmet ned og starte det op igen, uden held, men tredje gang lykkedes det :-) Men meget logik er der ikke i det !

MathiasDue, hvis du stadig har problemet, kan det skyldes at mikrofonens medhør ikke er slået fra i Indstillinger for lydstyrke. Det plejer at give masser af støj.
Avatar billede tnla Mester
23. september 2009 - 21:48 #9
Jeg lukker spørgsmålet (og håber det ikke kommer igen)