Avatar billede tue Nybegynder
22. december 1999 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTTP_USER_AGENT

Hvorfor virker følgene ikke:

<%
If Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") = "Microsoft Internet Explorer" then Response.Write "ie_lag"
Else
If Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") = "Netscape" then
Response.Write "ns_lag"
%>
Avatar billede s Nybegynder
22. december 1999 - 19:22 #1
Det skal se sådan ud:

<%
If instr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "MSIE") > 0 then
Response.Write "ie_lag"
Else
Response.Write "ns_lag"
end if
%>
Avatar billede s Nybegynder
22. december 1999 - 19:23 #2
Det er fordi det output der kommer fra variablen Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") ikke hedder "Microsoft Internet Explore" men "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98; DigExt)" hvis du kører med IE 5.0

Jeg kan ikke lige huske hvad det er når man kører Netscape...
Avatar billede ultik Nybegynder
22. december 1999 - 19:41 #3
Mozilla, det er da Netscape.. right ?
Avatar billede boomer Nybegynder
22. december 1999 - 22:01 #4
Næh, mozilla var den første browser der blev lavet (i 1991).

Netscape var en ny browser, men byggede på en stol del af GPL sourcen fra mozilla.
Avatar billede euhp Nybegynder
22. december 1999 - 23:38 #5
Det er rigtigt nok at Netscape IKKE bliver angivet som Netscape men Mozilla/version.

De har "glemt" at skifte navn. Og gøre den tidssvarende ;-) No offense, I 35 Netscape brugere der stadig er derude <g>

-peter
Avatar billede ricardo Nybegynder
23. december 1999 - 09:38 #6
Her er et script du kan bruge til dette og en hel del mere - så finder du selv ud af det :)

<html><head>
<TITLE>server.asp</TITLE>&
<body bgcolor="#FFFFFF">
<%
Response.Write("<P><B>Server Variables</b><br>")
BlankVars="<P><B>Blank Server Variables</b><br>" & vbcrlf
For Each Key in Request.ServerVariables
  If instr(Key,"_ALL")+instr(key,"ALL_")=0 then
      tempvalue=trim(request.servervariables(Key))
      If len(tempvalue)=0 then
        BlankVars=BlankVars & Key & ", "
      Else
        response.write Key & " => <B>" & tempvalue & "</b><br>" & vbcrlf
      End If
  end if
Next
response.write mid(BlankVars,1,len(BlankVars)-2)
%>
</body></html>
Avatar billede ulrik Nybegynder
25. maj 2000 - 12:04 #7
undsyld ricardo, hva fanden har det med sagen at gøre?