Avatar billede batzmand Nybegynder
10. september 2009 - 20:09 Der er 7 kommentarer

Convert HTML til text i c#

Har en database som indeholder html tekst med <p>,<b> osv. Nu vil jeg læse dette html tekst ind i min tekstbox i en c# windows applikation form. Hvordan converter man teksten således at den stadig kan huske hvor teksten skal rykkes ind f.eks. eller hvor teksten skal være med fed skrift. ?
BM
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2009 - 20:43 #1
Ikke helt simpelt.

Måske du kunne konvertere fra HTML til RTF og bruge en RTF kontrol.
Avatar billede batzmand Nybegynder
10. september 2009 - 21:31 #2
Det vil først konverte til RTF og det er så lettere at læse ind i f.eks. en RichTextBox... ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2009 - 22:06 #3
Det var en ide til at bevare formateringen.
Avatar billede batzmand Nybegynder
10. september 2009 - 22:14 #4
Har du nogen anelse om hvor man kan finde eksempler. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2009 - 03:45 #5
Kode snippet som håndterer <b></b> og <br>:

        private const string PREFIX = @"{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Microsoft Sans Serif;}}\viewkind4\uc1\pard\lang1033\f0\fs17 ";
        private const string SUFFIX = @"\par}";
        private string Html2Rtf(string html)
        {
            return PREFIX + Regex.Replace(html.Replace("<br>", @"\par" + Environment.NewLine), "(<b>)([^<]*)(</b>)", @"{\b $2}") + SUFFIX;
        }
        private void Button1Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string html = textBox1.Text;
            string rtf = Html2Rtf(html);
            richTextBox1.Rtf = rtf;
        }
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 20:30 #6
Har brugt webBrowser i Visual Studio. Det kan tage mit html og sætte det nøjagtigt ind som det skal se ud. :-) Ellers tak for alle svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 20:52 #7
Morale: spørg om det du vil vide.

Spørger du om hvordan man konverterer HTML til tekst får du svar på det.

Spørger du om hvordan man viser HTML i en win forms app, så får du svar på det.