Avatar billede radiohead Nybegynder
09. september 2009 - 00:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få fat på feed fra ext. website med reg.exp

Hey

Jeg har behov for at kunne fange rss-feed'et fra et eksternt website. Det vil sige at jeg, ud fra hele HTML'en, skal fange noget der minder om:

link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="/feed/"
link href="/feed/" rel="alternate" type="application/rss+xml"
link type="application/rss+xml" href="/feed/" rel="alternate"

Fælles for alle er vel kun, at de har attributterne rel="alternate" og type="application/rss+xml"

I øvrigt kan link-tagget sikkert inkludere flere valgfrie attributter end de 3 jeg skitserede (type, href og rel).

Nårh ja... Og det eneste jeg skal have fat i, er egentlig url'en der står i link taggets 'href'. Altså selve rss-feedet.

How to do? :/

Håber det gav mening.
Avatar billede tjp Mester
09. september 2009 - 14:25 #1
Tror denneher gør det:

<link .*?href="(.*?)".*?/>
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. september 2009 - 17:20 #2
Cool, tester lige lidt senere i aften.
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. september 2009 - 17:21 #3
Nu kiggede jeg lige hurtigt på dit forslag, og vil den ikke også fange stylesheets osv?

Jeg skal jo kun bruge det link-tag hvor 'type="application/rss+xml"'
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. september 2009 - 19:52 #4
Fik det testet, og nu sidder jeg med en MatchCollection hvori der kan ligge både stylesheet, shortcuticon, bookmark, rss feed osv... Altså alle link-tags på siden.

Jeg kunne selvfølgelig splitte strengen selv med noget .net, men det kunne være optimalt at opnå med regular expression. :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. september 2009 - 20:48 #5
Jeg fandt selv ud af det med dit eksempel.
Først <link .*?type=""application\/rss\+xml"".*?/>
derefter få fat i href'en

Læg et svar.
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. marts 2013 - 13:50 #6
lukker