Avatar billede elton2000 Nybegynder
06. september 2009 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simplet men hvordan

Php 5.2.1, dette kan ikke opdatere i php5, selv om at den skriver "succesfuld":

Kan sku ikke lige se fejlen??

<?
$sql="SELECT * FROM kal";
$result=mysql_query($sql);

// update data in mysql database
$sql="UPDATE kal SET dato2='$dato2' WHERE id='$id'";
$result=mysql_query($sql);

// if successfully updated.
if($result){
echo "<h3>Successful</h3>";
echo "<BR>";
echo "<a href='kalopretok.php'>View result</a>";
}

else {
echo "ERROR";
}

?>

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede dkfire Nybegynder
06. september 2009 - 18:27 #1
Der er flere ting du kan gøre:
Start med at skrive alle dine sql ud inden de bliver udført.
Sæt "or die(mysql_error());" efter hver mysql_query().

Hvor kommer $id og $dato2 fra ?
Avatar billede elton2000 Nybegynder
06. september 2009 - 20:17 #2
tabel kal

<?
$sql="SELECT * FROM kal";
$result=mysql_query($sql);

/// get value of id that sent from address bar
$id=$_GET['id'];

// Retrieve data from database
$sql="SELECT * FROM kal WHERE id='$id'";
$result=mysql_query($sql) or die(mysql_error())";

$rows=mysql_fetch_array($result);
?><h1><? echo ($rows[aktivitet]); ?></font><h1>
<table width="400" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
<tr>
<form name="form" method="post" action="updatekal_ok.php">
<td>
<table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td colspan="3"> </td>
<tr>
<td>

Ret Kalender: <br><? echo ($rows[aktivitet]); ?></u><br> <u><br><b>Aktivitet</b><br>

<input name="aktivitet" type="textarea" id="aktivitet" size"8" value="<? echo $rows['aktivitet']?>"></input><br>
<b>Fra Dato</b><br>
<input name="dato" type="text" id="dato" size"8" value="<? echo $rows['dato']?>"></input><br>
<input name="mdr" type="text" id="mdr" size"8" value="<? echo $rows['mdr']?>"></input><br>
<input name="aar" type="text" id="aar" size"8" value="<? echo $rows['aar']?>"></input>

<br>Tid:<br><input name="tid" type="text" id="tid" value="<? echo $rows['tid']?>"></input>

<br><b>Til Dato</b><br>
<input name="dato2" type="text" id="dato2" size"8" value="<? echo $rows['dato2']?>"></input><br>
<input name="mdr2" type="text" id="mdr2" size"8" value="<? echo $rows['mdr2']?>"></input><br>
<input name="aar2" type="text" id="aar2" size"8" value="<? echo $rows['aar2']?>"></input>
<br>
<b>Sted</b><br>
<input type="text" name="sted" id="sted" value="<? echo $rows[sted]; ?>"><br>
<b>Udløbsdato:</b><br>
<input type="text" name="deaddato" value="<? echo $rows['deaddato']; ?>"><br>
<br>

</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><input name="id" type="hidden" id="id" value="<? echo $rows['id']; ?>"></td>
<td align="center"><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
<td>&nbsp;</td>
Avatar billede elton2000 Nybegynder
06. september 2009 - 20:36 #3
Men den virker i php4!!!
Avatar billede elton2000 Nybegynder
06. september 2009 - 20:39 #4
Rettelse, fik indtastet den gamle fil:

<?
$sql="SELECT * FROM kal";
$result=mysql_query($sql);

/// get value of id that sent from address bar
$id=$_GET['id'];

// Retrieve data from database
$sql="SELECT * FROM kal WHERE id='$id'";
$result=mysql_query($sql);

$rows=mysql_fetch_array($result);
?><h1><? echo ($vis[aktivitet]); ?></font><h1>
<table width="400" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
<tr>
<form name="form1" method="post" action="updatekal_ok.php">
<td>
<table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td colspan="3"> </td>
<tr>
<td>

Ret Kalender:  <u><? echo ($rows[aktivitet]); ?></u><br>

<b>Fra Dato</b><br>
<input name="dato" type="text" id="dato" size"8" value="<? echo $rows['dato']?>"></input><br>
<input name="mdr" type="text" id="mdr" size"8" value="<? echo $rows['mdr']?>"></input><br>
<input name="aar" type="text" id="aar" size"8" value="<? echo $rows['aar']?>"></input>

<br>Tid:<br><input name="tid" type="text" id="tid" value="<? echo $rows['tid']?>"></input>

<br><b>Til Dato</b><br>
<input name="dato2" type="text" id="dato2" size"8" value="<? echo $rows['dato2']?>"></input><br>
<input name="mdr2" type="text" id="mdr2" size"8" value="<? echo $rows['mdr2']?>"></input><br>
<input name="aar2" type="text" id="aar2" size"8" value="<? echo $rows['aar2']?>"></input>
<br>
<b>Sted</b><br>
<input type="text" name="sted" id="sted" value="<? echo $rows[sted]; ?>"><br>
<b>Udløbsdato:</b><br>
<input type="text" name="deaddato" value="<? echo $rows['deaddato']; ?>"><br>
<br>
<b>Aktivitet</b><br>
<br>
<textarea name="aktivitet" rows="8" id="aktivitet" cols="40"><? echo $rows['aktivitet']; ?></textarea><br>
<br>

</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><input name="id" type="hidden" id="id" value="<? echo $rows['id']; ?>"></td>
<td align="center"><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
Avatar billede dkfire Nybegynder
07. september 2009 - 13:03 #5
Først og fremmest bør du slå ALLE fejlbeskeder til.

Den første kode som du viser, er det hele din updatekal_ok.php fil ??
Har du forsøgt noget af den jeg foreslår i min første besked ?
Ret alle <? til <?php
Hvor kommer $vis fra ?
Avatar billede elton2000 Nybegynder
20. marts 2012 - 13:21 #6
Lukker efter lang tid!! (tak admin eller hvem det nu var)