Avatar billede MetfreakDK Praktikant
03. september 2009 - 17:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Noget galt i script?

Hej.

Jeg vil på forsiden af min side gerne fortælle besøgende hvor mange tilmeldte vi er til vores bustur, og hvor turen går hen.

Dette prøver jeg at gøre med dette script.

Men siden kan ikke vises når jeg prøver:

    <%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("bus.mdb")
Conn.Open DSN %>
<table border="0" width="100%" id="table1" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr><%
SQL = "Select TOP 1 * from tur order by id DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Do While not rs.EOF%>

        <td>Turen går til <%=rs("tur_navn")%> Og man kan allerede nu tilmelde sig.</td>
    </tr>
<%
rs.movenext
loop
%>
<%
SQL = "Select COUNT(id) as varname FROM tilmelding WHERE turid IN (select TOP 1 id FROM tur ORDER BY id) order by id DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Do While not rs.EOF%>

    <tr>
        <td>Antal tilmeldte: <%=rs("count")%></td>
    </tr>
        <%
rs.movenext
loop
%>
</table>

Tabellen som antal tilmeldte ligger i hedder "tilmelding" Og hvad for en tur de skal på står i tabellen "tur".

Hvad gør jeg galt ?
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2009 - 18:27 #1
Der kan være flere ting, men det mest oplagte er, at der ikke er noget i dit recordset der hedder count - det hedder derimod varname;

<td>Antal tilmeldte: <%=rs("varname")%></td>
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
03. september 2009 - 20:11 #2
http://www.partytube.dk/hockey/bus_forside.asp

Det har jeg ændret nu, men den mener stadig ikke at siden findes.. ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2009 - 20:22 #3
Vel fordi du har lagt den i forkert katalog: http://www.partytube.dk/bus_forside.asp
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
03. september 2009 - 20:27 #4
Ja ok... fejl 40!.

Men den mener jeg prøver at lave noget der ikke kan lade sig gøre ?

http://www.partytube.dk/hockey/bus_forside.asp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2009 - 20:44 #5
Ja. Måske mener du turid i stedet for id - men det er dig der ved hvad der er i dine tabeller.
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
03. september 2009 - 21:34 #6
jo men altså det er den her linie det er galt med..

SQL = "Select COUNT(id) as varname FROM tilmelding WHERE turid IN (select TOP 1 turid FROM tilmelding ORDER BY id) order by id DESC"

den skal tage antallet af det største turid nummer og eksekvere. og turid ligger i tabellen "tilmelding"
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2009 - 22:15 #7
det lader til - som erikjacobsen siger - at id ikke er en del af tabellen tilmelding, så sikre dig at du bruger et rigtigt kolonnenavn. Din order by giver heller ingen mening at bruge da der jo kun returneres 1 row uanset hvad.
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
04. september 2009 - 15:51 #8
Ja.. altså det virkede da da jeg rettede det... Dem der vil ha point kan bare ligge et svar..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2009 - 16:12 #9
nej tak
Avatar billede keysersoze Guru
05. september 2009 - 09:44 #10
svar - men læg gerne din endelige løsning så andre kan få glæde af den (og så vi kan se hvad du endte op med og om det evt kan gøres endnu bedre).
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:23 #11
lukketid?