Avatar billede hanne-dk Nybegynder
01. september 2009 - 23:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

opdater database

hvis jeg skal opdatere en database hvordan skal det så skrives?

Jeg har f.eks. denne som skal opdateres (overskriv hvad der evt. står i forvejen)

<input type="text" name="modtaget" size="40" value="<%= rs("modtaget")%>">

Jeg har prøvet med dette, men det virker ikke:
(lige til info "id" fungerer og update er sat til 1)

<% if request("update")>0 then

sql = "update reg set modtaget='"&request.form("modtaget")&"' where id = " & id
set rs = server.createobject("Adodb.connection")

end if
%>
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 01:34 #1
Hej hanne-dk

egentlig forstår jeg ikke helt dit spørgsmål... Virker det du allerede har ikke?

Umiddelbart ville jeg mene at et update-script kunne så således ud, i dette her tilfælde:

<%
if update=1 then
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("din_database.mdb") & ";"
conn.execute("update [reg] set [modtaget]='" & request.form("modtaget") & '" where [id]=" & id & "")
conn.close
set conn=nothing
end if
%>

- Du skal selvfølgelig lige huske at rette stien til databasen...

\Dan
Avatar billede hanne-dk Nybegynder
19. maj 2010 - 23:55 #2
hmmm opgav desværre :-(