Avatar billede nikologo Nybegynder
29. august 2009 - 12:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

indsæt ip i database

Hej
Jeg er igang med at lave en form som bla. skal sætte en ip adresse og dato ind i en mysql database. Dette har også virket fint indtil jeg lavede 2 filer i stedet for 1, en hvor formularen er på, og en hvor mysql koden er på.
Mti problem er at den sætter dele af php koden ind i databasen i stedet for folks ip og dato'en.
mine koder ser sådan her ud:

__________________________________________________________________

micro.html:
<form action="newuser.php" method="post">

Navn:<br>

<input type="text" name="email_name">

<br>

Efternavn:<br>

<input type="text" name="email_lastname"><br>

Adresse:<br>

<input type="text" name="adress"><br>

Post nr.:<br>

<input type="text" name="zipcode"><br>

By:<br>

<input type="text" name="city"><br>

Tlf.nr:<br>

<input type="text" name="phone"><br>

mobil nr:<br>

<input type="text" name="cellphone"><br>

Email:<br>

<input type="text" name="email_adress"><br>

<br>
Mand<input type="radio" name="gender" value="male"> Kvinde<input type="radio" name="gender" value="female"><br>

<input type="hidden" name="remoteip" value=" <?php> $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; echo "$ip";  </?>  ">
<input type="hidden" name="remotedate" value=" <?PHP> $dintid=date("d. M Y : H:i:s",time()); echo $dintid; </?> ">

<input type="checkbox" name="checkbox">Jeg accepterer betingelserne <br/><br/>
<input type="submit" name="maillist" value="Tilmeld">

</form>

__________________________________________________________________

newuser.php:

<?

mysql_connect('localhost', "", "") or die(mysql_error());

mysql_select_db("");

if (isset($_POST['checkbox'])){

mysql_query("INSERT INTO microsite (email_name, email_lastname, adress, zipcode, city, phone, cellphone, email_adress, gender, remoteip, remotedate, checkbox) VALUES ('$_POST[email_name]', '$_POST[email_lastname]', '$_POST[adress]', '$_POST[zipcode]', '$_POST[city]', '$_POST[phone]', '$_POST[cellphone]', '$_POST[email_adress]', '$_POST[gender]', '$_POST[remoteip]', '$_POST[remotedate]', '$_POST[checkbox]')");

echo "Tillykke, du er nu tilmeldt med succes";

}else{

echo "Du skal acceptere betingelserne for at deltage";

?>

<?

}
Avatar billede nikologo Nybegynder
29. august 2009 - 14:48 #1
Hej med jer, nu har jeg selv fundet svaret og det er at skrive $ip istedet for '$_POST[remoteip]'
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. august 2009 - 15:01 #2
Der er som sådan ingen grund til at aflæse IP-adressen på side 1 og putte den i et felt i en form, der så aflæses på side 2.

Faktisk er det meget nemt at snyde, ved selv at putte en værdi ind i feltet, inden man submitter (lidt javascript i adresselinien).

Så hvad med bare at aflæse med $_SERVER['REMOTE_ADDR'] på din side 2, lige der hvor du indsætter i databasen?