Avatar billede fortesque Nybegynder
12. juli 2001 - 06:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS på Drop-down boks

Nogen der ved hvordan man ændrer farverne på en drop-down boks? Det jeg gerne vil have, er at min drop-down har en tynd (1px) rød border. Baggrundsfarven har jeg fået ændret, men jeg kan ikke ændre rammen :-( Nogen der ved hvordan man gør det???
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2001 - 11:35 #1
Hejsa prøv at tilpasse nedenstående i dit stylesheet eller se alternativt på
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=135
select
{
    font-style:  normal;
    font-family: Din font;
    font-weight: normal;
    font-size: Din størrelse;
    background-color: #000000;
    border-width:1;
    color: #000000;
}

//
ezolu
Avatar billede fortesque Nybegynder
12. juli 2001 - 11:45 #2
Det har jeg prøvet :-(

color : #000000 ; ændrer blot tekstfarven, ikke rammen... Jeg har prøvet med border-color border-color-left/right/top/bottom og tusinde andre sammensætninger, men rammen vil bare ikke ændre sig. Jeg læste i et indlæg på builder at det ikke var muligt at definere farver for dropdown menuer men jeg har set det gjort adskillige gange, så det er altså muligt. Men hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2001 - 11:50 #3
Er det i grunden ikke bare et spørgsmål om at gøre forskellen fra background-color i <select> så stor som muligt fra background-color på <body>
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2001 - 12:07 #4
<ole>
Ja, det ved jeg: Du lader være! Du kan ikke sætte border\'en på select-elementer....desværre  :(
/mvh
</bole>
Avatar billede fortesque Nybegynder
12. juli 2001 - 12:57 #5
DAMN!!! Nå, men så må jeg jo finde en anden måde at lave det på :-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2001 - 13:01 #6
Du kan evt. lave en i grafik og noget  :o)
Den virker kun under W3C\'s DOM (IE5 og NS6), men hvis du kan nøjes med det, så:
    http://www.olebole.f2s.com/selector_dom/
/mvh