Avatar billede mc_goblen Praktikant
24. august 2009 - 14:29 Der er 3 kommentarer

Ryd funktion knap

Hej - findes der en knap i Excel som rydder funktionen fra en celle, og kun beholder resultatet

Eks

A1 = Brand
A2 = bil
A3 = A1&A2

Når jeg så stille mig i feltet A3 vil jeg gerne kunne cleare selve funktionen således at "funktionen/formlen" forsvinder og den kun efterlader ordet "Brandbil" (så jeg kan eks. kan tilføje ekstra tekst eller lignende til cellen)

Måden jeg klarer det på nu er ved at kopiere cellen og vælge "Kun værdier" - og derefter kopiere det retur igen.

Håber I kan hjælpe! Er lidt kringlet af forklare!
Avatar billede berit66 Praktikant
24. august 2009 - 15:00 #1
Hej

En sådan knap findes så vidt vides ikke, men du kan jo lave en makro der udfører denne opgave og derefter lave en knap, som du tildeler makroen:

Sub IndsaetVaerdi()

    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

End Sub
Avatar billede mc_goblen Praktikant
24. august 2009 - 15:19 #2
Hej Berit66

Tak for dit svar! - Jeg har Google' lidt videre og som du skriver kunne noget godt tyde på at knappen ikke findes.

Jeg fandt en lidt mere manuel løsning som gik ud på følgende:

And if you only have one cell...

Select the cell
Hit F9 (to evaluate the formula as a value)
hit Enter

Men din ide er god, så smit et svar, så får du point!
Avatar billede berit66 Praktikant
24. august 2009 - 15:37 #3
Nej, det er OK! Godt du fandt en løsning, men hvis du skal gøre det for flere valgte celler på én gang, kunne du jo prøve makro løsningen. Jeg bruger den selv hele tiden, dog med den forskel at jeg har lagt en tastatur genvej på.