Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. august 2009 - 08:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ubuntu 9.04 - Pure-ftpd-mysql installationen fejler

Hey Eksperter,

Jeg har gjort lidt forarbejde og søgt før jeg opretter - og har fundet http://www.eksperten.dk/spm/871990 - Dog skriver opretteren af spørgsmålet ikke direkte hvordan problemet er fixet :-/.

Samtidig har jeg brugt et par timer på at google løs til hvordan jeg kommer fordi mit problem.

Beskrivelse.

Når jeg laver en "apt-get install pure-ftpd-mysql" fejler den:

Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
After this operation, 0B of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
Setting up pure-ftpd-mysql (1.0.21-11.4ubuntu1) ...
Starting ftp server: Running: /usr/sbin/pure-ftpd-mysql -l mysql:/etc/pure-ftpd/db/mysql.conf -l pam -O clf:/var/log/pure-ftpd/transfer.log -E -u 1000 -B
invoke-rc.d: initscript pure-ftpd-mysql, action "start" failed.
dpkg: error processing pure-ftpd-mysql (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 252
Errors were encountered while processing:
pure-ftpd-mysql
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

syslog siger:
Aug 23 10:25:48 mahl pure-ftpd: (?@?) [ERROR] Unable to switch capabilities : Operation not permitted
(Når jeg forsøger at /etc/init.d/pure-ftpd-mysql start / restart).

Jeg har som nævnt forsøgt at læse mig til en del, men har ikke kunnet konkludere det store, samtidig er jeg ikke den største linux haj, så derfor beder jeg om hjælp - How do i get past this? :)

Jeg skal gerne ende med at have installeret en ftp server med mysql, så den kan læse user/pass/dir info derfra.
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. august 2009 - 13:05 #1
Hmm - Fejlen er spottet, i at det er en OpenVZ server, så det lader sig åbenbart ikke gøre, bare ved en apt-get install, men en større kompilering af programmet.. Tror nu bare jeg hopper på proftpd vognen ;D..
Avatar billede fbhzone Nybegynder
23. august 2009 - 21:36 #2
Øhm.. jeg kører Pure-ftpd-mysql i en OpenVZ chunk uden problemer.