Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 21:48 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Denne kode <body style="background-color:transparent;"> virker i Firefox men ikke i IE!!

Hvordan kan det være at nå jeg bruger denne kode på http://www.restaurantblackpearl.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=58 så kommer den frem med en hvid baggrund i Internet Explorer den virker med mozilla firefox der er baggrunden transparent :-( Hvad er  det jeg gør forkert??

Hjælp!!
Avatar billede yHec Novice
22. august 2009 - 21:49 #1
Prøv at spørge i css-kategorien istedet....
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 21:51 #2
Avatar billede sputii Nybegynder
22. august 2009 - 22:02 #3
Hvad gør transparent?
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 22:05 #4
transparent !!! Det som ordet beskriver. Gør et element gennemsigtigt i den grad man ønsker. Bruges i CSS
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:13 #5
Ok. Jeg er mega noob til det her :-( Jeg har på en hjemmeside lavet en kontaktformular eller rettere en bordreservations formular og nå jeg går ind på hjemmesiden med mozilla firefox ser den ud som jeg gerne vil have den men med Internet explorer er den med hvid baggrund. Så hvis der er en der har tid og lyst til at skære det ud i pap og bøje det i neon for, ja, mindre php begavet person som mig vil jeg sætte stor pris på det. linket til siden jeg omtaler er denne: http://www.restaurantblackpearl.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=58
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 22:23 #6
Har du læst det link jeg henviste til i #2.

Kan ikke se du har brugt det nogen steder i din CSS
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 22:27 #7
Det er enten i din class ".content" eller i din ".post" du skal lave din ændring
Avatar billede zips Juniormester
22. august 2009 - 22:46 #8
Det ser ud til du mangle at sætte allowTransparency = "true" på din iframe da du har style="BACKGROUND-COLOR: transparent;" på din kontakt.php for at det vil virke i ie
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:47 #9
Ja nissen2630 Jeg prøver virkelig at forstå det der står og desværre intet. Jeg har lavet hjemmesiden med joomla og jeg aner ikke hvilken css fil jeg skal ind og lede i
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:48 #10
Og hvordan gør jeg så det :-) altså det der med iframe... osv...
Avatar billede zips Juniormester
22. august 2009 - 22:50 #11
I din iframe kode sætter du det ind, som her under

<IFRAME class=wrapper id=blockrandom name=iframe
align=top src="kontakt.htm" frameBorder="0" width="100%" height="500" allowTransparency="true">
    Dette valg vil desværre ikke kunne vises tilfredsstillende. Browseren understøtter ikke integrerede rammer(IFRAMES)</IFRAME>
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:51 #12
skal jeg sætte det ind i filen kontakt.php??
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 22:55 #13
Prøv at indsætte :

    filter:alpha(opacity=50);
    -moz-opacity:0.5;
    -khtml-opacity: 0.5;
    opacity: 0.5;

så din body ser ud som følger :

body
{
margin: 0 auto;
padding: 0;
filter:alpha(opacity=50);
-moz-opacity:0.5;
-khtml-opacity: 0.5;
opacity: 0.5;
background-color: transparent;
background-image: url('../images/Page-BgTexture.jpg');
background-repeat: repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center;

}

i følgende fil :
/templates/blackmatric/css/style.css
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:53 #14
ret og sagt hvor kan jeg se min iframe?

sorry de dumme spørgsmål men aner ikke hvor denne iframe er
:(
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 22:57 #15
har lige gjort stadig intet
Avatar billede zips Juniormester
22. august 2009 - 22:58 #16
Da jeg ikke har joomla og kun kan se koden med vis kilde, kan jeg ikke sige det, men den kode jeg har indsat har du et sted og du må selv vide hvor du har indsat din kontakt.php gennem en iframe.

Hos mig gennem vis kilde er det linje 57.
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 23:02 #17
Skal lige sige at jeg kender nul og niks til Joomla :-(
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 23:04 #18
ok. ellers tusind tak for hjælpen!!
Avatar billede zips Juniormester
22. august 2009 - 23:08 #19
Nu ikke sur :-) men det vil kun virke hvis du indsætte det jeg skrev i #8

Her er en forklaring på det
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms533072%28VS.85%29.aspx
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 23:09 #20
i kontakt.php kan du så prøve at rette body linien.

<body style="background-color:transparent;filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;-khtml-opacity: 0.5;opacity: 0.5;"
Avatar billede nissen2630 Novice
22. august 2009 - 23:11 #21
zips -> så lærte jeg også lidt idag :-)

phpnooben -> Vi bliver ved til det virker :-)
Avatar billede phpnooben Nybegynder
22. august 2009 - 23:29 #22
Så skulle den være fikset!!
Avatar billede zips Juniormester
22. august 2009 - 23:38 #23
Her er en test af din side med allowTransparency="true" på den iframe http://zips.be/exp/test/phpnooben/

Her er kontakt.php http://zips.be/exp/test/phpnooben/kontakt.php

Hvis du mener at du blot lægger et baggrundsbillede ind på din kontakt og kalder det fikset, ja så kan jeg godt se at du ikke har lyst til at lære noget, du har fået en løsning som du ikke bruger og så tager du selv point, håber du tænker dig om inden du bliver anmeldt.
Avatar billede nissen2630 Novice
23. august 2009 - 00:32 #24
Det var da pænt af dig at tage points selv !!! :-)
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 10:10 #25
tager point???

hvad for nogle point ??
Avatar billede repox Seniormester
23. august 2009 - 10:51 #26
Hvad tror du selv de point du skulle vurdere spørgsmålets værdi for var til da du oprettede det? Det er rimelig svært, selv for nye, at misse pointsystemet her (særligt fordi at brugernes points står lige ved siden af brugernavnet for hvert indlæg).

Den normale fremgangsmåde herefter er at du opretter et nyt spørgsmål og navngiver spørgsmålet som (eksempelvis) 'Point til zips' hvis det var zips der hjalp dig med at løse problemet. I spørgsmålet henviser du så til dette spørgsmål ved at skrive URL'en herind (http://www.eksperten.dk/spm/884398)

Så venter du på at zips giver et svar og så accepterer du hans svar og så er sagen lukket.
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2009 - 13:15 #27
<ole>

phpnooben >> Eksperten er ikke et offentligt servicekontor, oprettet til din ære. Eksperten er et fællesskab for hjælp til selvhjælp i IT-spørgsmål - og er befolket af folk, som ganske gratis investerer en ikke ringe del af deres fritid i at hjælpe andre med deres IT-problemer.

Når man søger hjælp fra folk i den slags fællesskaber, bør man som minimum sætte sig ind i, hvad det er for et sted, man beder om hjælp i - og hvordan stedet fungerer.

Din bruger er sprit ny, så du kan næppe undskylde dig med, at du ikke kan huske de regler, du accepterede for at kunne oprette en bruger  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 16:01 #28
Der er ikke mange der kan sige det som helgec ;)
(Sagt med et smil! ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 16:02 #29
Hov... Savner den redigeringsknap...
helgec rettes til olebole :)
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 16:38 #30
nu har tildelt ham 30 point :-) anede ikke det der med pointsystemet herinde men nu hyar jeg da lært noget :-) beklager fejlen og takker alle for deres hjælp
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2009 - 16:57 #31
no problemo  =)

Det er ofte svært at begynde i et nyt forum. Der er nogle, som har forsøgt at gøre det lidt lettere på Eksperten:
    http://www.eksperten.dk/guide/Eksperten/

De guides kan det som regel godt betale sig lige at læse igennem  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2009 - 16:58 #32
- måske ikke lige den første guide ... men resten kan du få noget ud af  =)