Avatar billede Karl Johan O. Praktikant
20. august 2009 - 17:59 Der er 5 kommentarer

Problemer med tastatur

Når jeg skal skrive a kommer der et Ç, uanset hvilket program jeg skriver i (a foran og i denne parantes er kopieret fra et gammelt dokument). De største problemer er i venstre side af tastaturet. Skal jeg taste et ettal kommer der enten ingenting eller et 7 tal. Skærmen går i sort når jeg taster ESC og vågner igen når jeg taster ENTER. Bogstaverne før r og før æ kan jeg ikke skrive eller også kommer der 3-5 forskellige bogstaver f.eks. weru.
Sommetider virker piletasterne ikke og sommetider er der problemer med tallene i venstre side.
Sommetider åbner Media player når jeg taster 5 i venstre side.
Min PC lukker ned når jeg taster på tabulator(den med de 2 pile hver sin vej).
Jeg har scannet med avg, som jeg har installeret, samt Symantic online og Microsoft online(scanningerne har hver for sig taget 2-3 timer) og de kan ikke finde virus på min PC.
alle andre bogstaver og tal giver ingen problemer.
Jeg kan ikke skrive stort  eller de øvrige bogstaver i venstre side ved at holde shift ned.
alle a i denne tekst er kopieret fra et gammelt dokument og sat ind.(Efter denne parantes skriver jeg teksten som den ser ud når jeg ikke har kopieret og sat a ind).:

Çlle Ç i denne tekst er kopieret frÇ et gÇmmelt dokument og sÇt ind.

Her skriver jeg f.eks.: x y  - bogstavet efter y kom altså ikke.
Jeg har lavet systemgendannelse før problemet opstod, men uden virkning.
Jeg har Vista Home Premium og det er fuldt opdateret
Håber der er nogen der kan hjælpr mig.
Med venlig hilsen
Karl Johan
Avatar billede laubjerg Nybegynder
20. august 2009 - 21:28 #1
Hvad er det for et tastatur? Bærbar, stationær? Mærke, model?

Har du rodet med det der på min hedder Regional and Language settings i kontrolpanel?
Avatar billede Karl Johan O. Praktikant
20. august 2009 - 23:01 #2
Det er til min stationær PC, Fujitsu Siemens og under Internationale og Sproglige indstillinger under Tastaturlayout er det indstillet til Dansk.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 23:25 #3
Hvis det er trådløst, så skift dine batterier
Avatar billede Karl Johan O. Praktikant
21. august 2009 - 09:01 #4
Det er ikke trådløst
Avatar billede Karl Johan O. Praktikant
21. august 2009 - 17:05 #5
Jeg købte et nyt tastatur idag og det løste heldigvis problemet.