Avatar billede cibar Nybegynder
20. august 2009 - 16:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dato-problem

Har oprettet følgende spørgsmål, men har på fornemmelsen, at jeg har placeret det i den forkerte kategori: http://www.eksperten.dk/spm/876383

Nu opretter jeg det her og forøger pointene.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 19:35 #1
Måske du skulle præcisere dit spørgsmål lidt mere. Det er lidt tungt at analysere 1 Meter VB kode.

Hvor går det galt?
Avatar billede tofte Juniormester
20. august 2009 - 21:00 #2
Datoen fra rss feedet ser sådan ud:
Thu, 20 Aug 2009 10:09:14 +0100

Hvilket du bruger standardfunktionen cdate til at lave til en dato, der er nok ikke så stor sandsynlighed for, at formatet genkendes.
Avatar billede tofte Juniormester
20. august 2009 - 21:11 #3
Du kan prøve at erstatte:

                        If InStr(objChild.selectSingleNode("pubDate").Text, ",") > 0 Then

                            a = Split(objChild.selectSingleNode("pubDate").Text, ",")
                            If Right(a(1), 3) = "GMT" Or Right(a(1), 3) = "UTC" Then
                                d = Trim(Left(a(1), Len(a(1)) - 3))
                                oldLCID = session.LCID
                                session.LCID = 1033
                                ri.Date = CDate(d)
                                session.LCID = oldLCID
                            End If
med

                      If InStr(objChild.selectSingleNode("pubDate").Text, ",") > 0 Then

                            a = Split(objChild.selectSingleNode("pubDate").Text, " ")

                            If UBound(a)>2 Then
                                d = a(1)&" "&a(2)&" "&a(3)
                                oldLCID = session.LCID
                                session.LCID = 1033
                                ri.Date = CDate(d)
                                session.LCID = oldLCID
                            End If
Avatar billede cibar Nybegynder
21. august 2009 - 09:41 #4
tofte> Det ser meget lovende ud. Jeg har prøvet at sætte dit forslag ind, og det løser problemet med datoen! Så tak for det.

Jeg bruger det samme script her: www.sejlsport.dk/direkte, men her vil jeg gerne have vist klokkeslettet også. Er det noget, du også kan trylle frem i en håndevending?
Avatar billede tofte Juniormester
21. august 2009 - 09:59 #5
prøv at ændre
                            If UBound(a)>2 Then
                                d = a(1)&" "&a(2)&" "&a(3)

til
                            If UBound(a)>3 Then
                                d = a(1)&" "&a(2)&" "&a(3)&" "&a(4)
Avatar billede cibar Nybegynder
21. august 2009 - 10:40 #6
Prøver det med det samme
Avatar billede cibar Nybegynder
21. august 2009 - 10:49 #7
tofte> Det ser jo umiddelbart ud til at fungere (se www.sejlsport.dk/direkte). Tak for det. Jeg går ud fra, at det for den trænede ikke var den store udfordring?
Avatar billede cibar Nybegynder
21. august 2009 - 11:41 #8
tofte> Er nu faldet over en lille spøjs detalje: Klokkeslettet bliver vist, men det er 2 timer for tidligere.
Avatar billede cibar Nybegynder
23. august 2009 - 21:42 #9
tofte> Så vidt jeg kan gætte/ slutte mig frem til, så tager det forslag, som du gav, ikke højde for tidszoner. Stemmer det?
Avatar billede tofte Juniormester
26. august 2009 - 14:15 #10
hov, jeg har ikke set din seneste kommentar. Nej, det gør den ikke, men det kan den komme til. Jeg er ikke lige inde i hvordan man angiver gmt tid, men tiden fremgår såldes
Thu, 20 Aug 2009 10:09:14 +0100
og det sidste felt angiver nok tids zonen. Men det er jeg ikke lige inde i. Vi kan trække 2 timer fra hvis den altid angivs i ovenstående format fra den samme server.
Avatar billede cibar Nybegynder
28. august 2009 - 22:28 #11
Det ville være helt fint, hvis der kunne lægges to timer til den eksisterende tid. Så kan jeg altid justere tiden alt efter, hvilket feed, jeg bruger.
/C
Avatar billede tofte Juniormester
03. september 2009 - 16:13 #12
Det kan du klare med dateAdd

Erstat
ri.Date = CDate(d)

med

ri.Date=dateAdd("h",2,CDate(d))
du kan ændre 2 med hilken som helt antal timer, både positive og negative.

Beklager det sene svar
Rasmus
Avatar billede cibar Nybegynder
16. september 2009 - 10:45 #13
tofte> Ingen årsag. Jeg tror, at det bringer os i hus, og jeg vil da gerne smide nogle point i din retning...

Jeg lurede på en anden ting: kan den samme kode bruges til en tjeneste som Flickr? Altså også få vist billedet med? Eller hvilke justeringer, skal der foretages?

/Cibar
Avatar billede tofte Juniormester
16. september 2009 - 21:08 #14
mit svar kommer her.

Jeg må indrømme at mit kendskab til Flickr er meget begrænset, men hvis du kan sende et link til et af deres feeds burde det ikke være noget problem at inkludere et billede.
Avatar billede cibar Nybegynder
17. september 2009 - 11:52 #15
Det ville være fedt, hvis det kunne lade sig gøre.

Her er et rss link: http://api.flickr.com/services/feeds/photos_public.gne?id=39518157@N08&lang=en-us&format=rss_200